Nem simán levágták a Land Cruiser tetejét, hanem lényegében a kocsi felét áttervezte a Toyota. A ROX tanulmány ráadásul egy kisméretű platót is kapott.
A Toyotától nem áll távol a terepezés, ám olyan vagány, a terepjárás szabadságát követítő autót nem kínálnak jelenleg, mint amit mondjuk a Jeep Wrangler vagy a Ford Bronco képvisel. A japánok azonban most egy tanulmány erejéig megmutatták, hogy ők is tudnak még hasonlót, ha akarnak.
Fogták ugyanis az Amerikában hibridként, Európában pedig dízelként kapható Land Cruiser 250-est, majd csináltak belőle egy nyitott tetős különlegességet. Ez a ROX tanulmány, mely nem arról szól, hogy simán csak leszedték a Land Cruiser tetejét, hanem a gyáriak közleménye szerint lényegében a kocsi 50 százalékát teljesen újragondolták.
Így lehet, hogy nem csak a fix tetőt cserélték egy harmonika-rendszerű megoldásra, hanem a hátsó merevítés között egy platót is kialakítottak. További érdekesség, hogy az ajtókat is megnyitották alul, így tényleg teljesen szabadon áramlik a levegő és a por csapatás közben. Gondoltak arra is, hogy az ilyen autók felhasználói szeretnek néha elidőzni egy helyben is a természetben, így a lehajtható csomagtérajtón külön párnázott ülések és egyéb tartozékok is elhelyezésre kerültek.
Persze, a jobb terepjáró-képesség miatt a futóművet is átalakították, erősebbre cserélték a lengőkarokat, a hasmagasságon pedig 10 centit emeltek. Nem maradhatott el az erős haspáncél és a kiegészítő fényforrások felszerelése sem.
Na de, vajon mit vetít előre a ROX tanulmány? Ezt egyelőre nehéz megjósolni, egyelőre egyetlen példányt készítettek el belőle a gyáriak, de nem kizárható, hogy ha nagy lesz az érdeklődés rá a mától kezdődő SEMA Show keretein belül, akkor idővel megfontolják a sorozatgyártást is.