hirdetés

Ezzel a járgánnyal szeretne a Huawei a Maybach és a Rolls-Royce ellen harcba szállni

A Huawei és a JAC együttműködéséből született meg nemrégiben egy új márka, a Maextro. A gyártó most azt is megmutatta, hogy milyen lesz az első modelljük. Az S800 nem szeretne kispályázni, gigantikus elektromos luxusjárgányként próbálja meg megcélozni a Maybach és a Rolls-Royce kínai vásárlóit.

A Huawei kimondottan új szereplő az autózás világában, de ez nem jelenti azt, hogy már most ne kezdhetne együttműködést más cégóriásokkal, hogy minél nagyobb piacot tudjon lefedni. Sőt, az elmúlt időszakban számtalan ilyen lépésre volt már példa, most pedig sikerült a JAC cégóriással megállapodniuk, amiből meg is született egy új márka, a Maextro. Most ez a márka leplezte le, hogy mely lesz az első modellje, mellyel első körben a kínai vásárlókat célozzák majd meg.

Ez pedig nem más, mint az S800, mely első ránézésre egy Rolls-Royce, egy Bentley és egy Maybach szerelemgyereke is lehetne. Nem véletlen, hiszen pontosan ezen márkák célközönségét próbálják meg majd a tervek szerint magukhoz édesgetni a gigantikus elektromos luxusjárgánnyal.

Bár felfedezhetők bizonyos stílusjegyek a fent említett márkáktól átemelve, az S800 mégis számos egyedi megoldást is kínál. Ilyen például a kilincsekben megjelenő égbolt-kép, a fényszórók kialakítása vagy éppen a hátsó díszléc bonyolult LED-es díszítése.

Az idő előtt megtartott premieren a cég vezérigazgatója, Richard Yu büszkén hangoztatta, hogy az újdonságuk nagyobb lesz, mint a Kínában futó autók 99 százaléka. A hossza 5,480 mm, szélessége 2,000 mm, magassága 1,536 mm, tengelytávja pedig 3,370 mm lesz. Ezek nagyjából a Mercedes-Maybach S osztály méretei, de valamivel kisebb így a járgány, mint mondjuk a Rolls-Royce Ghost, amiből azért akad egy pár Kínában is.

A belső tér csak egyetlen képen jelenik meg még csak, ezen pedig szintén egy Rolls hasonlóságot láthatunk, mégpedig a csillagos eget LED-ekkel megjelenítő tetőkárpitot. Annyit azért elárult már a gyártó, hogy kizárólag négyüléses elosztásban lesz rendelhető az autó, szóval mindenképpen különálló kényelmes fotelekkel számolhatnak majd a vásárlók.

Az elektromos hajtás technikai részleteit egyelőre homály fedi, azokról majd a jövő tavasszal esedékes végső premieren beszélnek az illetékesek. Előrendeléseket azonban már most felvesznek. A foglaláshoz szükséges beugró 20 ezer juan, a végső ár pedig várhatóan 1,5 millió juan, azaz 80 millió forint lesz.