hirdetés

A Rivian segítségével fejleszti a Volkswagen a Golf kilencedik generációját

A Volkswagen és a Rivian egy 5,8 milliárd dolláros együttműködést írt alá, melynek keretein belül közös modellfejlesztések is lesznek a jövőben. Például a következő Golf generáció is Rivian segítséggel készül majd, természetesen teljesen elektromos hajtással.

Arról már korábban lehetett hallani, hogy a Volkswagen felkarolta a csődközeli helyzetbe került Rivian márkát. Most be is jelentették az első komoly együttműködést, melyben mind a két félnek fontos feladata van. A német gyártó ugyanis 5,8 milliárd dolláros kerettel száll be abba az összefogásba, aminek a lényege a következő generációs Volkswagen elektromos modellek kifejlesztése a Rivian technikai megoldásaival.

A Rivian ugyanis már gőzerővel dolgozik a következő elektromos rendszerén, mellyel kimondottan a szoftveres vezérléssel ellátott járműveknek szeretnének egy jól használható alapot megalkotni. Ezt az architektúrát hasznosítja majd a megegyezés szerint a jövőben a Volkswagen, a Porsche és az Audi is, illetve természetesen a Rivian a saját modelljeit is erre építi majd fel.

Már megerősítést nyert az is, hogy a várhatóan 2029-ben érkező kilencedik generációs Volkswagen Golf is az új elektromos rendszert tartalmazza majd. Természetesen ez egyben egy megerősítés abba az irányba is, hogy a következő Golf már teljesen villanyos lesz.

„Eldöntöttük hogyan valósítjuk meg a szoftveres vezérlésű újgenerációs járműveinket. A Riviannal közösen fogjuk megoldani, azaz összerakjuk az új elektromos architektúrát”- mondta Thomas Schafer, a Volkswagen vezérigazgatója. „Az is eldőlt, hogy egy ikonikusabb termékkel szeretnénk elkezdeni ezt az utat. Így a Golf lesz az, amivel elindulunk.”

Bár ezzel az együttműködéssel a Volkswagen felpörgeti az elektromos modellek fejlesztését, a zászlóshajónak szánt Trinity továbbra sem prioritás a jelek szerint. Az eredetileg 2026-ban tervezett premiert ugyanis 2032-re tolták el. Már csak azért is csúszik a dolog, mert a tervek szerint a legdrágább Volkswagennek egy külön üzemet húztak volna fel, de a kialakult pénzügyi nehézségek miatt úgy döntöttek a németek, hogy inkább a Zwickau városban meglévő gyáregységet modernizálják majd idővel.