hirdetés

A Porsche újratervezi elektromos stratégiáját: maradnak a belső égésű motorok is

A Porsche újragondolja elektromos járművekkel kapcsolatos stratégiáját, és a kizárólagos villanyhajtás helyett hibrid, valamint belső égésű motoros opciókat is tervez a jövőben. A döntés hátterében az elektromos autók piacának ingadozó teljesítménye és bizonytalansága áll.

Bár a Macan EV sikeresen debütált – a modell 2024 negyedik negyedévében 18 278 eladott darabbal a teljes értékesítés 66%-át tette ki –, a Porsche óvatos az elektromos modellekre való kizárólagos támaszkodással kapcsolatban. Belső források szerint az autógyártó a benzines Macan visszahozását fontolgatja, hogy az kiegészítse az EV változatot.

Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatója így nyilatkozott: „Vizsgáljuk annak lehetőségét, hogy néhány eredetileg elektromos modellnek tervezett autónkat hibrid vagy belső égésű motorral szereljük fel a jövőben. A koncepcionális döntések még folyamatban vannak, de az biztos, hogy a belső égésű motorokkal még hosszú ideig számolunk.”

A benzines Macan, amely 2013 óta a Porsche egyik legsikeresebb modellje, 2024 áprilisában kikerült az európai kínálatból a kibervédelmi szabályozások miatt. Azonban más piacokon, például Észak-Amerikában továbbra is elérhető. Egy frissített verzió európai visszatérése segíthetne a Porsche-nak erősíteni globális jelenlétét és növelni az eladásokat.

Bár a Macan EV pozitív fogadtatásban részesült, az elektromos autók piaca komoly kérdéseket vet fel. A Porsche zászlóshajójának számító Taycan eladásai 2024-ben 49%-kal estek vissza, mindössze 20 836 darabot adtak el az előző évhez képest. Bár a Porsche ezt részben a Taycan frissített változatának bevezetésével magyarázta, a drasztikus csökkenés rávilágított az elektromos piac bizonytalanságára. A Porsche ezért visszafogta a Taycan gyártását, és újragondolja korábbi célkitűzését, miszerint 2030-ra az eladások 80%-át elektromos modelleknek kellene kitenniük. Ez az ambiciózus terv jelenleg így parkolópályára került.

A Porsche egy teljesen elektromos Cayenne fejlesztésén dolgozik, amely várhatóan 2025 végén vagy 2026 elején érkezhet. Ugyanakkor az autógyártó megígérte, hogy a benzines és hibrid Cayenne változatokat 2030 után is gyártani fogja.

Közben az öregedő 718 Boxster és Cayman modellek is új esélyt kapnak. A tervezett elektromos utódokat a Porsche akkumulátor-beszállítójának, a Northvolt cégnek a csődje miatt elhalasztották. Ezek a modellek 2024-ben 15%-os eladásnövekedést értek el (23 670 darab), ami azt mutatja, hogy még mindig népszerűek a vásárlók körében.