A Porsche 911 Dakar és a Lamborghini Huracán Sterrato megjelenésével egyre nagyobb lett az érdeklődés a magasított sportautók és szuperautók iránt. Ennek a trendnek a részeként a Kalmar Automotive is bemutatta saját, terepjárásra hangolt 911-esét. Az autó a 997-es generációra épül, és az RS-7 nevet kapta, ezzel egy kicsit borsot törve az Audi orra alá.
A Kalmar tudatosan döntött úgy, hogy nem egy modernebb 911-est használ alapként. A 997 utáni generációk alumínium és acél ragasztott és hegesztett szerkezetű vázat kaptak, ami nem ideális egy „safari” autóhoz, amelynek terepen is könnyen javíthatónak kell lennie. Jan Kalmar szerint egy ilyen autót kalapáccsal és hegesztővel is rendbe kell tudni hozni, ezért választották a 997-et, amely az utolsó teljesen acél alvázas Porsche 911-es.
Az RS-7 külső megjelenése is jelentős változásokon esett át. A sárvédőket elöl és hátul kiszélesítették, a hátsó részt pedig egy klasszikus kacsafarok spoiler teszi teljessé. Az orron egy új lámpakonzol kapott helyet, amely négy nagy teljesítményű fényszórót tartalmaz, biztosítva az optimális látási viszonyokat éjszakai és off-road körülmények között. A megjelenést új kerekek és Michelin terepgumik teszik teljessé, amelyek lehetővé teszik, hogy az autó a legkeményebb terepen is megállja a helyét.
A legnagyobb fejlesztés a futómű terén történt, ugyanis az RS-7 teljesen aktív TracTive lengéscsillapítókat kapott, amelyek adaptív csillapítással és hidraulikus hasmagasság-állítással rendelkeznek. Alaphelyzetben az autó szabad hasmagassága 170 mm, de a rendszer segítségével ez akár 210 mm-re is növelhető, ami komoly terepképességeket biztosít. Az autó egy új, korlátozott zárású hátsó differenciálművet is kapott, amely jelentősen javítja a tapadást és a menetdinamikát. Az alváz védelme érdekében alumínium alsó burkolatot szereltek fel, míg a megnövelt légbeömlők gondoskodnak róla, hogy az autó motorja ne melegedjen túl még alacsony sebességnél, nehéz terepviszonyok között sem.
A beltérben is számos módosítás történt, amelyek a funkcionalitásra és a súlycsökkentésre összpontosítanak. Az eredeti üléseket Recaro CS Sportster versenyülések váltották fel, amelyek kiváló tartást biztosítanak. A gyári audio rendszert eltávolították a tömegcsökkentés érdekében, míg a középkonzolon egy új kijelző kapott helyet, amely lehetővé teszi a futómű beállításainak menet közbeni módosítását. A Kalmar RS-7 így nemcsak egy látványos és különleges Porsche 911-es, hanem egy valódi terepjárásra képes sportautó is, amely a klasszikus Safari 911-ek szellemiségét viszi tovább modern technológiákkal.