Az Aston Martin frissen kinevezett vezérigazgatója, Adrian Hallmark szoros határidőt szabott magának: mindössze 12–18 hónapja van arra, hogy megfordítsa a régóta küzdelmes pénzügyi helyzetben lévő autógyártó sorsát. Az Aston Martin 112 éves történetében a pénzügyi nehézségek visszatérő problémát jelentettek, azonban Hallmark, aki korábban a Bentley vezérigazgatója volt, már bizonyította rátermettségét, amikor sikeresen átalakította a brit luxusmárka működését. Most pedig talán élete legnagyobb kihívása előtt áll.
Egy Automotive News-nak adott interjúban Hallmark úgy jellemezte az Aston Martin fenntartható nyereségessé tételének lehetőségét, mint egy „ellenállhatatlan” kihívást, ugyanakkor tisztában van vele, hogy az idő sürgeti. „12–18 hónap alatt ennek működnie kell. Nem mondom, hogy ekkorra már Ferrari-szintű pénzügyi teljesítményt fogunk nyújtani, de addigra el kell indulnunk a helyes irányba” – mondta.
Bár Hallmark nem jelölt ki konkrét dátumot arra, hogy mikor válik nyereségessé az Aston Martin, egyértelművé tette, hogy nem az eladások növelése a fő cél. Ehelyett az értékteremtés javítására koncentrál, vagyis arra, hogy az egyes autók eladása nagyobb profitot termeljen, ahelyett, hogy pusztán a darabszám növekedésére építenének. Példaként a Ferrari régóta alkalmazott stratégiáját említette, amely a gyártás korlátozásával fenntartja az exkluzivitást, miközben jelentős nyereséget realizál. „Nem mondom, hogy a mi felső határunk 7 000 autó, de nincs szükségünk 13 000-re ahhoz, hogy nagyszerű vállalat legyünk. Lesz némi volumenbővülés, de emellett a termelékenység és a költségstruktúra javítására is fókuszálunk” – árulta el.
Hallmark azután érkezett az Aston Martinhoz, hogy a cég 18 hónap alatt négy új modellt is piacra dobott. Bár ezt pozitív lépésnek tartja, elismerte, hogy ez a gyors ütem 30-40%-kal csökkentette a vállalat gyártási kapacitását, mivel a termelésnek alkalmazkodnia kellett az új modellek bevezetéséhez. A jövőben az Aston Martin inkább a meglévő modellek új változataira összpontosít, hasonlóan ahhoz, ahogy a Porsche évtizedek óta fejleszti a 911-est. „Reálisabbnak kell lennünk a programok ütemezésében” – mondta Hallmark. – „De a modellváltozatok bevezetése könnyebb. Ha egy autóban 5,000 alkatrész van, a Vanquish esetében ebből 4,900 teljesen új volt. Egy modellváltozat esetén viszont mindössze 100 új alkatrészről beszélünk. Egy sportosabb vagy luxusabb verzió hozzáadása a palettához csak minimális bonyodalmat jelent.”
Ez az úgynevezett „mikro-bevezetési fázis” magában foglal legalább két új változatot az Aston Martin középmotoros szupersportautójából, a Valhallából. Az Automotive News szerint az egyik egy kabrió lehet, míg Hallmark annyit tett hozzá, hogy a másik „különleges” lesz.
Az Aston Martin számára kedvező környezetet teremt, hogy az ultra-gazdag vásárlók száma folyamatosan növekszik. Hallmark szerint az elmúlt két évtizedben azoknak a száma, akik megengedhetik maguknak az Aston Martin árszintjébe eső autókat, jelentősen megnőtt, ráadásul az átlagos vagyonuk megnégyszereződött. Más szóval, több potenciális ügyfél van, mint valaha, akik hajlandóak komoly összegeket költeni egy Vanquishre vagy egy DBX luxus-SUV-ra.