V8-as Mini keresi új gazdáját

A klasszikus Mini egy igazán különleges autó a maga módján. Egy angol műhely azonban készített egy olyan verziót, mely mindent átír benned, amit eddig az autóról gondoltál. 300 lóerős V8-as motor? Pickup karosszéria extrém szélesítéssel? Most ráadásul akár a tiéd is lehet ez a bestia.

Sokan nem is tudják, hogy a klasszikus Austin Mini létezett pickup verzióban is, igazi haszongépjármű szellemiséggel. Most azonban nem egy ilyen autó bukkant fel a neten! Ezt a merész, egyedi építést az Egyesült Királyságban készítették, és még ebben a hónapban aukcióra kerül.

Az előzetes becslések szerint 30 000 és 35 000 font (kb. 13,8–16,1 millió forint) között kelhet el. Lehet, hogy ez soknak tűnik, de ehhez hasonló platós Mini szinte biztos, hogy nem jön veled szemben sehol a világon.

A projekt mögött GT Developments áll, egy brit vállalat, amely talán nem cseng ismerősen, de az 1990-es évek végén az egyik vezető gyártó volt a Ford GT40 replikák építésében. A cég ezt a Mini pickupot 1994-ben készítette, hogy demonstrálja mérnöki tudását, és most az Iconic Auctioneers kapta meg az értékesítés feladatát.

Ennek az őrült kreációnak az alapját ugyanaz a kézzel épített váz adja, amelyet a GT Developments a GT40 másolatokhoz használt. A cég egy Mini Estate karosszériát szerzett be, majd levágta annak hátsó részét, így alakítva át pickup formátumúvá. Azonban a raktér nem egy hagyományos csomagtér, hanem a motor található meg ezen a helyen.

Ráadásul nem is akármilyen motor került bele: a hátsó tengely előtt egy 5.0 literes Ford V8 dolgozik, amelyhez egy ötfokozatú kézi váltó kapcsolódik. A motor kb. 300 lóerőt ad le, amit teljes egészében a hátsó kerekekre továbbít. A pontos tömege nem ismert, de a kialakítása könnyű felépítést sejtet. Ez a kombináció garantálja az adrenalint, de megköveteli a józan gondolkodást is. Az aukciós ház szerint a Mini állítható tekercsrugós futóművet és nagyobb teljesítményű fékeket is kapott.

Az utastér rendkívül puritán, lényegében csak egy fél bukókeret, versenyövek, két fekete ülés és egy egyszerű alumínium műszerfal található benne. A sebességváltó kar a vezetőoldali küszöbön kapott helyet, a váltómechanizmus pedig teljesen látható módon fut hátra az autó végéig. Ha a járgány felkeltette az érdeklődésedet, ezen az oldalon te is licitálhatsz március 22-én!