A Honda érthető módon nem szeretné elengedni a kínai vásárlókat, de érzi, hogy az egyre zsúfoltabb ázsiai piacon nem lehet akárhogy komoly eredményt elérni. Most be is mutattak egy elektromos, prémium irányba hajló, de nem drága SUV modellt, mellyel sikeresen megszólíthatják az ottani vásárlókat.
Nyolc hónappal azután, hogy a Honda először bemutatta a Kínának szánt Ye S7 modellt, most hivatalosan is megérkezett a sorozatgyártott verzió. A japán márka világszerte egyre inkább a prémium szegmens felé mozdul el, és ez az elektromos SUV sem akar a legolcsóbb modellekkel versenyezni. Ehelyett egy viszonylag elérhető árú, de prémiumabb alternatívát kínál. Az S7 indulóára 259 900 jüan a helyi piacon, ami átszámolva kb. 13,1 millió forint.
Érdekesség, hogy a sorozatgyártott verzióból eltűnt a „Ye” név, így egyszerűen S7-ként fut. Nem egy Lamborghini Urus, de egy Hondához képest merész formatervet kapott, és egyértelműen kitűnik a Honda globális modellpalettájából. Ez segíthet neki megtalálni a helyét a zsúfolt kínai autópiacon. Az S7 a Honda és a Dongfeng közös vállalkozásának terméke, és olyan modellek vetélytársa lesz, mint a Tesla Model Y, az Onvo L60 és a Zeekr 7X.
Az S7 egy dedikált elektromos platformra épül, és 89,8 kWh-s akkumulátorcsomagot kapott. Az alapmodell egy hátsókerék-meghajtású, 268 lóerős (200 kW-os) elektromotort kapott, amely bár nem egy teljesítménybajnok, hétköznapi használatra bőségesen elegendő. A legolcsóbb verzió a kínai CLTC ciklus szerint 650 km-es hatótávval rendelkezik.
Akik nagyobb teljesítményre vágynak, választhatják az összkerékhajtású, kétmotoros változatot. Ez egy plusz 201 lóerős (150 kW-os) első motort kapott, így összteljesítménye 469 lóerő (350 kW). Bár a nagyobb teljesítmény és tömeg csökkenti a hatótávot, ez az erősebb verzió még így is 620 km-t (385 mérföldet) tud megtenni egy töltéssel.
Az újdonság hosszúsága 4,7 méter, míg a tengelytávja 2930 mm. Ezek alapján az S7 külső méretei egy kompakt SUV-hoz hasonlítanak, de a tengelytávja már inkább egy középkategóriás modell szintjén van, ami kimondottan tágas belteret eredményez.
A belső tér technológiai szempontból erősen modernizált. A középpontban egy 12,8 hüvelykes álló formátumú érintőképernyő áll, amely a műszerfal közepén helyezkedik el. A vezető előtt egy 9,9 hüvelykes digitális műszeregység található, és a hagyományos oldalsó tükröket kamerák és ajtóra szerelt kijelzők váltották fel.
A világosabb és tágasabb érzet érdekében két üvegtetőpanel is került az autóba. A hangzásra érzékeny vásárlók számára a 16 hangszórós Bose hangrendszer is elérhető, amelybe a fejtámlákba épített hangszórók is kerültek. Bár ezek a luxuselemek nem forradalmiak, mégis vonzóvá tehetik az S7-et azok számára, akik egy kifinomultabb elektromos SUV-t keresnek.