Hat hengert kaphat az AMG C63

Úgy tűnik, a Mercedes-AMG hallgat a kritikus hangokra, és már készül a C63 S E Performance modell komolyabb átdolgozása. A jelenlegi plug-in hibrid változat, amely egy négyhengeres, 2,0 literes turbómotort és hátsó tengelyre szerelt elektromos egységet kombinál, ugyan lenyűgöző, 680 lóerős rendszerteljesítményt kínál, de a rajongók többsége nem tud igazán megbarátkozni az „AMG” és a „négyhengeres” szavak egy mondatban történő használatával. Jöhet a hathengeres kivitel.

A brit Autocar információi szerint a Mercedes a rajongói nemtetszések hatására radikális változtatásokat tervez. A hírek szerint a következő frissítés során elbúcsúzik az AMG C63-ból a négyhengeres egység, helyét pedig egy új, soros hathengeres, 3 literes, duplaturbós motor veszi át. Ez a konfiguráció ismerős lehet például az E53 AMG-ből, de a C63-ban várhatóan erősebbre hangolják.

A hibrid rendszer is átalakulhat: a mostani hátsó tengelyre szerelt elektromotor helyett a jövőben a motor és a váltó közé kerülhet az elektromos hajtás. Bár ez potenciálisan csökkentheti az összteljesítményt, a számok egyelőre nem véglegesek. Az előzetes becslések szerint az új hajtáslánc több mint 650 lóerőt és 881 Nm nyomatékot hozhat.

Bár sokan a klasszikus V8-as visszatérését remélték, erre továbbra sincs esély. A Mercedes egyik belső forrása szerint a 4 literes, duplaturbós V8 beépítése strukturális átalakításokat, új törésteszteket és engedélyezéseket igényelne, ez pedig túl nagy falat lenne egy olyan modell számára, amely már négy éve piacon van, és amelynek utódja is egyre közelebb van.

Ugyanakkor van egy kis vigasz a V8-rajongók számára: a Mercedes-AMG új CLE 63 modelljeiben egy sík főtengelyes, duplaturbós V8 kerülhet bevetésre a jelenlegi információk szerint.