Szintet lép a Ferrari

A Ferrari nem kevesebbet tűzött ki célul, mint hogy új mércét állít fel a sportautózás világában. Ezen cél elérésének legújabb eszköze lesz a 296 Speciale modell, mely nyitott és kupé változatban is debütált.

Maranello legújabb alkotásai, a Ferrari 296 Speciale és annak nyitott változata, a 296 Speciale A, hivatalosan is bemutatkoztak. A márka versenypályás örökségéből és mérnöki kiválóságából táplálkozó újdonságok új szintre emelik a sportautók világát, a technológiai fejlesztéseket a vezetési élmény szolgálatába állítva.

Mindkét modell szíve egy új fejlesztésű hibrid hajtáslánc, amely 880 lóerős rendszerteljesítményével minden korábbi hátsókerék-meghajtású Ferrarit felülmúl. Az erőforrás alapját egy 120 fokos hengerszögű, ikerturbós V6-os motor adja, amely önmagában 700 lóerőt produkál – ezt egészíti ki egy további 180 lóerős villanymotor. A motor és a nyolcfokozatú duplakuplungos váltó között elhelyezett elektromos egység zökkenőmentes erőleadást biztosít, és lehetővé teszi, hogy a jármű akár 25 kilométert is tisztán elektromos üzemben tegyen meg.

A 296 Speciale modellek fejlesztésénél különös hangsúlyt fektettek az aerodinamikára. 250 km/h-s sebességnél 435 kilogrammos leszorítóerőt generálnak, ez körülbelül 20%-kal jobb érték, mint a korábbi típusoknál. A formaterv részletei, mint a motorháztetőbe integrált légcsatornák, az aktív hátsó légterelő vagy a függőleges lamellák, mind azt szolgálják, hogy a lehető legnagyobb stabilitást és hatékonyságot biztosítsák nagy sebességnél is. A 296 Speciale A modell kivehető tetőszerkezete nemcsak levegős élményt nyújt, de nyitott állapotban is megőrzi az autó kiváló aerodinamikai tulajdonságait.

A gyártó mindkét modellnél komoly súlycsökkentést alkalmazott: a Speciale 60, míg a nyitott A verzió 50 kilogrammal könnyebb az alapmodelleknél. Ezt nagyrészt szénszálas karosszériaelemekkel, valamint titán alkatrészekkel érték el. Az alacsonyabb tömeg és a gondosan hangolt felfüggesztés együttese rendkívüli agilitást és vezetési precizitást kínál. A legfrissebb generációs ABS Evo rendszer finomhangolt fékezést és fokozott stabilitást biztosít, még a határokat feszegető vezetési szituációkban is.

A belső tér is a funkcionalitás és sportosság jegyében készült. Az Alcantara borítású és szénszálas elemekkel díszített kabinnak nemcsak a súlycsökkentésben van szerepe, hanem prémium érzetet is kínál. A kezelőszerveket is úgy helyezték el, hogy azok mindig kézre álljanak, ezzel elérve, hogy a vezető figyelme mindig az úton maradhasson.

A fejlett vezérlőrendszerek (köztük az ABS Evo, az extra teljesítményfokozó üzemmód és a fejlett szoftverek) teljes összhangban működnek a hajtáslánc minden elemével. Az energiahatékonyság, a gyors reakciók és a dinamikus vezethetőség mellett a Ferrari célja az volt, hogy a jármű minden pillanatban a lehető legjobbat nyújtsa, akár pályán, akár hétköznapi használatban.

A Ferrari 296 Speciale és Speciale A modelljei egy újabb lépést jelentenek a csúcskategóriás hibrid sportautók fejlődésében. A technológia, a teljesítmény és a vezetési élmény mesteri ötvözése teszi őket valódi mérföldkővé a márka történetében. A Ferrari ráadásul a modellekhez egy 7 éves karbantartási programot is kínál, biztosítva ezzel a hosszútávú megbízhatóságot és a prémium ügyfélélményt.