Jellegzetes orra lesz a jövő elektromos Mercedes modelljeinek

A Mercedes-Benz megosztotta első hivatalos előzetesét új generációs elektromos SUV-járól, amely a jelenlegi EQC helyére érkezik, de már az új formanyelv jegyében. A premier a szeptemberi Müncheni Autószalonon esedékes, de a márka már most megvillantotta, milyen irányt vesznek jövőbeni villanyautóik – a legfeltűnőbb elem pedig kétségkívül a látványosan megvilágított hűtőmaszk.

Bár technikailag már nincs szükség klasszikus hűtőrácsra, a Mercedes nem hagyott fel ezzel az ikonikus formai elemmel, inkább új értelmet adott neki. Az új elektromos SUV orrát egy krómozott keretbe foglalt, füstüvegszerű panel uralja, amely egyszerre idézi meg a múlt század eleganciáját és utal a digitális jövő világára. A show azonban csak az extraként rendelhető világítási csomaggal válik teljessé: ilyenkor 942 különálló LED-pont kel életre animált fényjátékkal, köszöntve a sofőrt. A háromágú csillag és a körülötte lévő panel szintén világít, ezzel is erősítve a jövőbe mutató, mégis egyértelműen mercedeses arculatot.

Az EQE és EQS modellek letisztult, ám sokak szerint túlságosan steril dizájnja után most egy markánsabb, karakteresebb megközelítést választ a gyártó. A cél, hogy az új modell ne csak a formájával, hanem jelenlétével is kitűnjön a mezőnyből – ezt ígéri az új SUV, amely a GLC nevét viszi tovább, de teljesen új értelmezésben.

„Ez nem csak egy új orr-kialakítás. Ez az új forma meghatározza a Mercedes jövőbeli arculatát” – fogalmazott Gordon Wagener, a márka vezető formatervezője. Elmondása szerint a dizájn tudatosan ötvözi a klasszikus stílusjegyeket a legmodernebb technológiával, így már messziről felismerhető lesz az autó, még sötétben is.

A stratégia mögött komoly piaci szándék húzódik meg: Ola Källenius vezérigazgató szerint az új vizuális nyelvezet célja, hogy a Mercedes kitűnjön az egyre inkább telített elektromos mezőnyben, ahol már több mint száz kínai gyártó is aktív szereplő. Az egyediség kulcsa tehát nemcsak a technikai tudás, hanem a megjelenés is.

A kínálat első képviselője a GLC 400 4Matic lesz, amely modern EQ-technológiát és 800 voltos elektromos rendszert kap. A gyártó szerint az autó akár 260 kilométer hatótávot is visszanyerhet mindössze 10 perc töltés alatt, köszönhetően a 320 kW feletti villámtöltési teljesítménynek. És ami még fontosabb: a GLC már a kezdetektől támogatja a 400 voltos gyorstöltő infrastruktúrát is, ellentétben például az új CLA EV első szériáival.

Az új modell tehát nemcsak dizájnban jelent nagy ugrást a Mercedes számára, hanem technológiai téren is – a világító maszk pedig nem puszta dísz, hanem egy új korszak nyitánya.