A Porsche bemutatta legújabb egy márkás versenysorozatra szánt modelljét, amely ezentúl egyszerűen 911 Cup néven szerepel. A korábban használt „GT” megjelölést a gyártó a jövőben kizárólag a többmárkás bajnokságok autóinál alkalmazza.
Az alapokat továbbra is a 911 GT3 adja, így az orrkialakítás és a négyliteres, szívóüzemű motor is onnan származik. A fejlesztés középpontjában a könnyebb javíthatóság és az alacsonyabb üzemeltetési költség állt. Például az első légterelőt három szegmensre osztották, így sérüléskor csak az érintett részt kell cserélni. A nappali menetfényt elhagyták, hogy frontális ütközésnél kisebb legyen a kockázata a hűtő megsérülésének.
A hűtőt hátrébb helyezték, és közvetlen légcsatornával látták el, ami hatékonyan hűti a megnövelt vastagságú (35 mm) első féktárcsákat. Az új Bosch ABS-generáció nemcsak a fékrendszer nyomását szabályozza, hanem szivárgás esetén azonnal hibajelzést ad. A fékek élettartama nőtt, így ritkábban igényelnek karbantartást.
A karosszériaelemek újrahasznosított szénszálas kompozitból készülnek, amelyhez természetes alapú gyantát használnak. Ez a megoldás egyszerre környezetbarát és költséghatékony. Az aerodinamika is fejlődött: a kerékjáratok szellőzőnyílásai csökkentik a felhajtóerőt, a teljesen sík padlólemez pedig nagyobb kanyarsebességet tesz lehetővé.
A négyliteres Porsche motor immár 520 lóerőt teljesít, és három különböző kipufogórendszer érhető el, a helyi zajszabályozásnak megfelelően. Az új, tartósabb szinterkuplung magasabb fordulatszámról indított rajtokat is bír, a motor pedig lefulladás után automatikusan újraindul, míg a bokszutcában magától leáll.
A pilótafülkében új kormánykerék, átalakított kezelőszervek és könnyebben elérhető funkciók segítik a versenyzőt. Az ajtónyílásnál párnázott merevítés védi a karokat és a lábakat. Az abroncsnyomás-figyelő immár a hőmérsékletet is mutatja, a köridőket GPS-alapú rendszer rögzíti, míg egy új áramköri egység a fedélzeti tűzoltórendszer energiaellátását felügyeli.