Az elektromos autók javítása még mindig érezhetően drágább, mint a hagyományos benzines vagy dízel modelleké, de a különbség fokozatosan csökken. Német statisztikák szerint jelenleg átlagosan 15–20 százalékkal magasabb a helyreállítás költsége, ugyanakkor az iparági tapasztalatok bővülésével ez az eltérés a következő években tovább mérséklődhet.
Az elektromos járművek bevezetésekor a javítási díjak különösen magasak voltak – ami érthető, hiszen az új technológiák mindig extra költségekkel járnak, legyen szó speciális alkatrészekről, munkafolyamatokról vagy a szakemberek képzéséről. A Német Biztosítók Szövetsége (GDV) szerint 2023-ban a teljes körű biztosítási károk összege még 20–25 százalékkal haladta meg a hasonló belső égésű autókét, mostanra viszont ez a különbség 15–20 százalékra csökkent.
Anja Käfer-Rohrbach, a GDV elnökhelyettese szerint a változás mögött az áll, hogy egyre több elektromos jármű rója az utakat, és ezzel párhuzamosan a szervizek, mentőszolgálatok, tűzoltók és kárszakértők is egyre rutinosabbak a balesetet szenvedett EV-k kezelésében. A szélesebb modellkínálat ráadásul új vásárlói rétegeket vonz, ami tovább erősíti a technológia beépülését a mindennapi közlekedésbe.
A GDV adatai szerint 2025 elején körülbelül 1,65 millió elektromos autó volt forgalomban Németországban – ez ötszöröse a 2021-es számnak. Az elektromos járművek ma már az ország teljes járműparkjának 3,3 százalékát teszik ki, és ahogy ez az arány nő, úgy várható, hogy a javítási költségek különbsége is tovább zsugorodik. Bár a belső égésű modellek helyreállítása még mindig olcsóbb, a trend egyértelmű: az árak lassan közelítenek egymáshoz.