Toyota + GAC = bZ7

A GAC-Toyota (kínai-japán közös vállalat) közzétette hivatalos képeit új, tisztán elektromos bZ7 szedánjáról, amely még idén bemutatkozik. A modell több szempontból is ígéretes: méreteivel, fejlett technológiáival és azzal, hogy elsőként kapcsolódik a Xiaomi „Human × Car × Home” okosökoszisztémájához.

  • Méret és külalak
    A bZ7 hossza meghaladja az 5,1 métert (pontosan 5130 mm), szélessége 1965 mm, magassága 1506 mm, tengelytávja pedig 3020 mm. 
    A karosszéria fastback stílusú, háromszög alakú hátsó oldalablakkal, keret nélküli ajtókkal, félig elrejtett kilincsekkel és sok küllős felnikkel (255/40R21) rendelkező kerékszettel. 
    Az elején C-alakú lámpatestek, és tetőre szerelt LiDAR-egység segíti majd a vezetőtámogató rendszer működését.

  • Technológia és belső tér
    A műszerfalon találunk egy háromágú kormánykereket, trapéz formájú műszerpanelt, központi kijelzőt, hangulatvilágítást, valamint vezeték nélküli töltőt a mobiltelefonoknak. 
    Operációs rendszerként a Huawei HarmonyOS szolgál, amely feltehetően a fedélzeti felhasználói élményt támogatja majd erőteljesen integrált, okosfunkciókkal.

  • Teljesítmény és hajtáslánc
    Az autó egy Huawei által szállított villanymotorral működik, amely körülbelül 207 kW-os (278 lóerős) maximális teljesítményt ad le. 
    A meghajtásról lítium-vas-foszfát akkumulátor gondoskodik a CALB-Tech-től. A hivatalos adatok alapján a végsebesség 180 km/h lesz. Az akkumulátor kapacitása és a hatótáv még nem ismertek.

  • Okos-ökoszisztéma
    A bZ7 az első Toyota jármű, amely részese lesz a Xiaomi „Human × Car × Home” rendszerének, amely az otthoni okoseszközöket, személyes készülékeket és az autót köti össze. Például a vezető a fedélzeti kijelzőn keresztül is irányíthatja otthoni légkondicionáló berendezését. CarNewsChina.com