A kínai BYD autógyártó merész lépésre szánta el magát, és a Tokyo Motor Show-n mutatja be első tisztán elektromos kei autóját, amely kifejezetten Japán egyedülálló mikróautó-piacára készült. Ez a lépés különösen jelentős, hiszen a kei autók hosszú évtizedek óta a japán utak szerves részét képezik, és a szegmens hagyományosan a helyi gyártók, például a Nissan és a Mitsubishi kezében van.
A vállalat nemrégiben egy teasert tett közzé az új elektromos kei autóról, amely várhatóan sorozatgyártott formában debütál a kiállításon ebben a hónapban. A mellékprofil alapján a BYD kisvárosi autója a kei autók klasszikus, dobozszerű arányait követi: rövid túlnyúlások, magas tetővonal és a sarkokba helyezett kerekek biztosítják a lehető legtöbb helyet az utastérben. A kínai közösségi médiában megjelent kémfotók szerint az autó csúszó hátsó ajtókkal rendelkezik, ami tovább növeli gyakorlatiasságát, miközben az utastérben úszó digitális műszeregység, nagy méretű infotainment-képernyő és dupla A-oszlopok gondoskodnak a jobb kilátásról.
A kezdeti információk szerint a mini BYD egy 20 kWh-s akkumulátorral érkezik, amely körülbelül 180 km (WLTC) hatótávot biztosít. A modell valószínűleg hőlégszivattyúval lesz felszerelve a nagyobb kényelem és hatékonyság érdekében, és akár 100 kW-os gyorstöltést is támogat. Az ár várhatóan 2,5 millió jen körül, azaz körülbelül 17 000 dollár körül indul, ami kedvezőbb lehet, mint a Nissan Sakura vagy a Mitsubishi eK X EV ára, különösen, ha figyelembe vesszük a lehetséges ösztönzőket.








