Lehet-e markánsabb megkülönböztető jelzése egy hirdetésnek, mint az, hogy el lehet énekelni? A kocsi.hu innovatív megoldása dalt farag az autóhirdetésből, hogy a potenciális vevők meghallgathassák az eladó járgány történetét feldolgozó balladát.
„Te hova teszed fel az eladó autódat? Én a slágerlistára.” – akár ez is lehetne a jelmondata a kocsi.hu legújabb kampányának, amely merőben új szemléletet hoz az online autóhirdetések világába. Mostantól azokat nem csupán feltölthetik az eladók a platformra, hanem – egy innovatív, mesterséges intelligenciával működő megoldásnak köszönhetően – dalt generáltathatnak a hirdetés szövegéből.
Autóeladás más ritmusban
Az új, az autóshirdetés feladásához hasonlóan ingyenesen elérhető funkció révén az eladó egyetlen kattintással AI-t is bevonhat a hirdetés megkomponálásába, amely így nem pusztán figyelemfelkeltőbbé tehető, hanem akár virális sláger is lehet a végeredmény. Az elkészült „autódal” – amely tetszőlegesen szólaltatható meg férfi vagy női hangon – egyszerűen megosztható a közösségi oldalakon, így a potenciális vevők már meg is hallgathatják a verda történetét.
„A kampány célja, hogy új színt vigyen az autópiac kommunikációjába, és közelebb hozza egymáshoz az eladókat, a vásárlókat és a fiatal, digitálisan aktív közönséget” – mondja Schreiber Ildikó, a kocsi.hu-t tulajdonló Euroleasing marketingvezetője. Miközben szórakoztatóak, a fiatalos, energikus, hangzásvilágukat tekintve a hip-hopot idéző dalok új típusú elérési lehetőséget kínálnak azoknak, akik a megszokott hirdetési sablonok helyett egy kreatívabb, személyesebb formában szeretnék bemutatni autójukat.
„Ezzel az új funkcióval megmutatjuk, hogy a digitalizáció és a kreativitás találkozása hogyan teheti emberibbé és szórakoztatóbbá az új és a használtautók piacát” – teszi hozzá Schreiber Ildikó, aki hangsúlyozza: a kocsi.hu mindig is abban hitt, hogy az autóvásárlás és -eladás lehet élmény is, több egyszerű tranzakciónál.
Próbáld ki itt! Generálj dalt az autódból!
Hirdetésből sláger
A kampány egyik különlegessége a YouTube-toplista, amelyen hetente a legnépszerűbb „autódalok” kapnak helyet. A kocsi.hu közösségi médiafelületein is népszerűsíti a legjobban teljesítő dalokat, így minden dalszerzői babérokra pályázó eladó esélyt kap rá, hogy a hirdetése több ezer emberhez jusson el. Így akár sláger is lehet belőle, hiszen egy jól megfogalmazott, frappáns szöveg mostantól nemcsak érdeklődést, hanem egyenesen rajongótábort generálhat.
Schreiber Ildikó szerint a kampány alapgondolata az volt, hogy az autózáshoz ugyanúgy élményeket társítunk, mint a zenehallgatáshoz. „Miért ne lehetne hirdetésben is párosítani őket, ha már a való életben a zene gyakran kötődik utazáshoz, autózáshoz” – veti fel a szakember, aki úgy véli, a hirdetésfeladás és az autókeresés unalmas és sokszor technikai buktatókkal terhelt folyamat akár dalokkal is élménnyé varázsolható.
A kocsi.hu-ról:
A jelenleg már több mint 100 ezer élő hirdetést tartalmazó Kocsi.hu portál impresszív növekedést produkál: az oldal teljes oldalmegtekintése 25 százalékkal, az aktív felhasználók száma pedig 20 százalékkal emelkedett 2024 októberéhez képest. A legutóbbi kampány és az erősödő Google-jelenlét hatására a magánszemélyek által feladott hirdetések száma több mint kétszeresére nőtt az elmúlt félévben.
A Kocsi.hu a nyári fesztiválszezont is kihasználta: saját színpaddal, ajándékokkal és a népszerű szerencsekerékkel vett részt egyebek mellett a Debrecen Drive-on és a Campus Fesztiválon, ahol több ezer érdeklődővel találkoztak személyesen a portál képviselői.









