A BMW gőzerővel készíti elő az új iX4 érkezését, amely az X4 Coupé SUV szellemiségét viszi tovább — de immár teljesen elektromos formában. Az alapját a márka következő generációs, tisztán elektromos járművekhez fejlesztett Neue Klasse platform adja, ugyanaz, amelyre az iX3 is épül majd.
Mit érdemes tudni az eddig látott prototípusokról?
Új elektromos alapok:
Az iX4 a BMW vadonatúj Neue Klasse architektúrájára épül, amelyet kifejezetten hosszú hatótávra, kiemelkedő hatékonyságra és erős teljesítményre terveztek. A technika szinte egy az egyben megegyezik az iX3-éval.
Sportosabb, kupés forma:
A megjelenés az iX3 szögletesebb vonalait követi, ám annál jóval sportosabb: a prototípusok alapján az autó eleje gyakorlatilag azonos az iX3-mal, a B-oszloptól hátrafelé viszont erősen ereszkedő tetőív alakítja ki a klasszikus BMW SUV Coupé-sziluettet.
Javuló aerodinamika:
A lejtős tetővonal nemcsak látványos, hanem hatékony is: várhatóan tovább csökkenti a légellenállást, amely az iX3 esetében is figyelemre méltó, 0,24-es érték. Ez a hatótáv növekedését is hozhatja.
Belső tér és technológia – a Neue Klasse új világa
Az iX4 utastere gyakorlatilag megegyezik majd az iX3-éval. A főszerep a Neue Klasse-modellek egyik leglátványosabb újdonságáé, a Panoramic Vision kijelzőrendszeréé, amely a szélvédő alsó peremén fut végig, és kiváltja a hagyományos műszeregységet.
Egyetlen hátrány: a kupés tetővonal miatt a hátsó utasok fejterét valamelyest csökkenti a formavilág.
Teljesítmény, hatótáv, verziók
Hajtáslánc terén az iX4 hű marad testvérmodelljéhez, így várhatóan 40-es és 50-es xDrive kivitelben érkezik, akár közel 470 lóerős teljesítménnyel. A hírek szerint a jobb aerodinamika miatt a legnagyobb akkumulátorral a hatótáv meghaladhatja az iX3 WLTP szerint is lenyűgöző, 500 mérföldes (805 km) értékét.
Mikor érkezik?
A BMW iX4 bemutatóját 2026 végére várhatjuk, a sorozatgyártás pedig 2026 novemberében indul a debreceni BMW-üzemben. Ez lesz a második Neue Klasse modell, amely itt készül majd — közvetlenül az iX3 után.








