Ismét életre kelhet a Moszkvics, legalábbis a hírek szerint a Renault-Nissan szövetség a Lada és a Datsun mellett még egy márkát vezetne be az orosz piacra.
A Dacia és a Lada után még egy volt szocialista márkát élesztene fel a Renault-Nissan szövetség. A Moszkvicsról van szó, amelynek első típusa 1947-ben az Opel Kadett alapján készült a németektől beszerzett gyártósorokon, az utolsó elkészült példány pedig az 1986-ban bemutatott Aleko sikertelenül életben tartott változata volt, valamikor az ezredfordulón. A csődbe ment cég és a bezárt gyár romjain a moszkvai városvezetés és a Renault közös cége különböző típusokat gyártott 1998 óta.
A nálunk is jól ismert Moszkvics-modellek mindig is hátsókerék-hajtású típusok voltak. 1986-ban mutatkozott be az Aleko, amelynek ötajtós, ferdehátú karosszériáját az Év autója díjat is elnyert Simca 1307 ihlette, a hosszmotoros-fronthajtású felépítést pedig az Audi 80-as és 100-as mintájára tervezték meg a szovjet mérnökök. Az 1,5 literes Moszkvics- és 1,6 literes Lada-motorokkal szerelt Aleko a megbízhatósági és minőségi problémák miatt nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, pedig egy időben 1,8 literes Ford-dízelmotorral is szerelték, de a modernizálási kísérletek kudarcot vallottak, az ezredfordulóra végleg csődbe került a gyártó. A Moszkvics most az egykori gyár maradékát birtokló Renault-Nissan segítségével éledhet újjá.
Nem ez lenne az első márka, amit bevezet az orosz piacra a Renault-Nissan szövetség, hiszen a Renault-emblémával árult különböző Dacia-modellek mellett a közelmúltban életet leheltek a Datsun márkába is, amely manapság kisméretű Nissan és Lada típusokat kínál, kizárólag az orosz piacon. A Moszkvics feltámadásáról szóló hírek pedig akkor röppentek fel, amikor kiderült, hogy a Renault-Nissan bejegyeztette a márka névhasználati jogát az orosz hivatalokban. Ha megvalósul, akkor sem jut el hozzánk, az új Moszkvics valószínűleg a Datsun mintájára csak az oroszországi piac számára készül majd.