28 millió dollárért, azaz több mint 8 milliárd forintnak megfelelő összegért kelt el a Ferrari 1956-ban épített versenyautója, a Juan Manuel Fangio által is vezetett 290 MM.
Az RM Sotheby’s árverésén 28 millió dollárt, azaz több mint 8 milliárd forintnak megfelelő összeget adtak a Ferrari 1956-os versenyautójáért, amelyet a sportautó-világbajnokságra építettek. A sorozat hasonlóan fontos volt a Ferrari számára, mint a Formula–1, és a maranellói gárda a versenyszéria 1953-as kezdete után azonnal két évben is megszerezte a bajnoki címet. 1955-ben azonban elhódította az elsőséget Mercedes-Benz, és bár a németek az év végén visszavonultak, a rivális Maserati ellen a Ferrarinak is új autót kellett építenie.
Az 1956-os szezonra készült 290 MM esetében a négy- és hathengeres motorok után a Ferrari visszatért a tizenkét hengeres erőforráshoz, a versenyautó 3,5 literes V12-ese három Weber karburátorral 320 lóerős teljesítményre volt képes. Enzo Ferrari a kor legtehetségesebb pilótáját ültette az autóba, amellyel a későbbiekben öt Formula–1-es bajnoki címet szerző Juan Manuel Fangio első versenye az 1956-os Mille Miglia volt. Az ezer mérföldes országúti száguldáson abban az évben 365 autó indult, amelyből csak 182-en értek célba, Fangio pedig a negyedik helyet szerezte meg, ami még nagyobb teljesítmény annak fényében, hogy egyedül, navigátor nélkül vezetett végig.
A 600-as rajtszámú 290 MM segítségével a csapat még abban az évben beteljesítette Enzo Ferrari célját, megnyerték a sportautó-világbajnokságot. A későbbiekben olyan események fűződtek ehhez a példányhoz, mint az 1000 kilométeres verseny a Nürburgringen, ahol Phil Hill is vezette, vagy az 1957-es Kubai Nagydíj, ahol Juan Manuel Fangio a futam előtt Fidel Castro forradalmárainak fogságába esett. A 290 MM egészen 1964-ig versenyzett, és soha nem törték össze, majd az elmúlt évtizedekben gyűjtők tartották karban, és csak veterános túrákon vett részt. Új tulajdonosa pedig 60 évvel később megismételheti vele Fangio legendás vezetését a Mille Miglia emlékversenyén.