Meglepő húzással állt elő a Renault, a Scenic legújabb generációja ugyanis nemcsak a crossoverekre hasonlító külsőt kapott, hanem a 20 colos kerék is szériafelszerelés.
A tanulmányautók általában hatalmas átmérőjű kerekeket kapnak, hiszen így sokkal látványosabbak, a szériagyártású modelleken azonban a nagy kerekek rendszerint átadják a helyüket a hétköznapi méretűeknek. Nem így az új Renault Scenic esetében, ahol szériafelszerelés lesz a 20 colos könnyűfém kerék. A családi egyterű autó új generációját ugyanis már a crossoverek közé sorolják, hiszen a Captur és az Espace közé érkezik a Renault kínálatába.
A nagy kerekek kétségkívül jól mutatnak az autón, és a francia gyártónál sem őrültek meg teljesen, hiszen elárulták a szokatlan választás okát. A 20 colos kerekekhez ugyanis viszonylag keskeny, 195/55 R20-as abroncsok járnak, így a látvány tökéletes, mégis kisebb a gördülési ellenállás és a légellenállás, ezáltal pedig a fogyasztás is, mint egy szélesebb guminál, miközben állítólag a komfort is megmarad. Kérdés azonban, hogy milyen kínálatból választhatnak majd abroncsokat a Scenic vásárlói, hiszen ebben a méretben egyelőre nem készítenek gumikat a gyártók.
A 95-160 lóerő közötti dízelmotorral és 115-130 lóerős benzinmotorral kérhető új Scenic másik újdonsága az enyhe hibrid hajtás, amely a fékezéskor keletkező energiát tárolja és használja fel egy elektromotor segítségével arra, hogy ismét mozgásba lendítse a kocsit. A Scenic továbbra is praktikus autó marad, a hátsó üléssor három férőhelye egyenként tologatható, a hátul ülők pedig USB csatlakozón tölthetik mobil eszközeiket. A hírek szerint még az idén megérkezik a hosszított Grand Scenic is.