hirdetés

A 750S a McLaren utolsó nem hibrid V8-as modellje

A McLaren is egyre inkább eltolódik a villanyosítás felé. Ugyan, most még piacra dobták a 750S modellt, mely villanyosítás nélküli V8-as motort tartalmaz, de a gyártó közleménye szerint ez nem fog már többet megismétlődni.

Az autóiparban megfigyelhető villanyosítási hullám nem csak a nagy példányszámmal működő gyártókat érinti, hanem bizony már a kisebb szériákban tervező sportkocsi-gyártók is szépen lassan rákényszerülnek arra, hogy lépéseket tegyenek ebbe az irányba.

A Ferrari például eljutott oda, hogy ma már több hibridet értékesít, mint hagyományos motorral szerelt autót, most pedig a McLaren jelentette be, hogy egyre komolyabb mértékben mozdul el a villanyosítás felé. Egészen pontosan, a nemrég bemutatott 750S modell lesz a kínálatban az utolsó nem hibrid V8-as modell, utána már csak hibrid hajtásokról beszélhetünk a neves gyártó esetében is.

„Hivatalosan soha nem fogom elkötelezni magam ezen irány mellett, de úgy gondolom, hogy valószínűleg ez lesz az utolsó, nem villanyosított sorozatgyártású V8-as a belsőégésű motorokra vonatkozó globális szabályok miatt”- mondta Charles Sanderson, a McLaren technikai részlegének igazgatója a Car Sales magazinnak.

Hozzá tette azt is az igazgató, hogy ez nem azt jelenti, hogy teljes mértékben a hibridesítés ellen van, hiszen a P1 és az Artura szupersportkocsi esetében ezt már korábban meglépték. Csupán arról van szó, hogy a 750S lényege pontosan a V8-as motor tiszta élménye.

A 720S utódjaként szereplő 750S dizájn tekintetében alig különbözik az elődjétől, ráadásul a 4 literes duplaturbós V8-as erőforrás is közös, értelemszerűen az utóbbi esetben némi teljesítménytöbblettel.