Bár a megrögzött akkumulátor-fanatikusok és internetes szakértők előszeretettel ostorozzák, ettől még az üzemanyagcellás technológiában- és meghajtásban egyre több gyártó lát fantáziát, többek között a BMW is.
Annak idején, a nyolcvanas-kilencvenes években a bajorok már komoly tapasztalatokat szereztek a hidrogénhajtás terén, de azt mindenképpen tegyük hozzá, hogy teljesen más utat jártak az akkori hetes BMW-vel. Akkoriban egy belsőégésű motorban égették el a hidrogént, míg ma ugyanúgy a tüzelőanyagcellás megoldást választják, mint sokan mások.
Lassan két éve (2019 óta) finomítják a technológiát és most értek el odáig, hogy az i Hydrogen Next-technológiájú X5-ös forgalmazását 2022-ben el is indítják. A kéttartályos rendszerbe összesen 6 kilogrammnyi hidrogént lehet tankolni, melyet a standardizált – 700 bar nyomással üzemelő – kútoszlopról lehet vételezni.
A cellák összteljesítménye 170 lóerő, az iX3-ból jól ismert ötödik generációs e-drive motorokat pedig egy akkumulátor is táplálja plusz energiával, amolyan pufferként. A rendszer összteljesítménye így alkalomadtán akár 374 lóerő (275 kW) is lehet.
A tüzelőanyagcellás meghajtásban – úgy tűnik – egyre több gyártó lát alternatívát az akkumulátorosok mellett és a számok is azt mutatják, hogy a nagy hatótávot hamar felvevő rendszernek komoly jövője lehet. Németországban a napokban adták át a 92.-ik hidrogén-töltőállomást.