Jim Farley, a Ford vezérigazgatója és John Lawler pénzügyi igazgató még tavaly jártak Kínában, hogy kipróbálják az egyik partnerük elektromos modelljeit. Mit tapasztaltak? A Wall Street Journal szerint nemes egyszerűséggel sokkot kaptak.
Érdekes cikk jelent meg a napokban a Wall Street Journal oldalán, melyben a Ford vezetőség tavalyi titkos kínai útjáról számolnak be. Egészen pontosan Jim Farley vezérigazgató és John Lawler pénzügyi igazgató látogatta meg a velük is partneri kapcsolatban álló Changan Automobile főhadiszállását, hogy ott kipróbáljanak egy elektromos modellt.
A beszámoló szerint a tesztelésen Farley vezetett míg Lawler az anyósülésen foglalt helyet. Próbálgatták az autót (a forrás nem nevezi meg, hogy melyik modellt), majd levonták a következtetéseket, melyek lényegében ledöbbentették őket.
„Jim, ez már nagyon nem az a helyzet, mint régen. Ezek előttünk járnak!”- jelentette ki a beszámoló szerint a pénzügyi szakember. Farley is ezen a véleményen volt, majd amikor vissza értek a saját főhadiszállásukra, ennyit mondott a a Ford igazgatósági tagjának és a Goldman Sachs ex-vezetőjének, John Thorntonnak: „ez egzisztenciális fenyegetés”.
Na de, miért is került elő most ez a tapasztalat és beszámoló? Mert úgy tűnik, hogy a Ford a kínai hatás miatt is stratégiát vált és szépen lassan eláll az agresszív elektromos törekedéseitől. Erre enged következtetni, hogy például július elején bejelentették, hogy gőzerővel elkezdték a 30 ezer dolláros olcsó elektromos autójuk fejlesztését, melyet 2027-ben szeretnének bemutatni. Július végén már arról számolt be a Ford-vezér, hogy a márka mégsem lesz 2030-ra teljesen elektromos, majd augusztusban elkaszálták a drága három üléssoros elektromos modelljüket, a villanyos kamionjuk premierjét pedig 2025-ről 2027-re tolták.