Bár a gyártók sorra módosítják a villanyosítási terveiket az elektromos autók iránti kereslet visszaesése miatt, a Lamborghininek nincs erre szüksége. A cég vezérigazgatója beszélt arról, hogy miért nem.
Az elmúlt években sorra jelentették be a nagyobb gyártók az elektromos autózással kapcsolatos ambiciózus terveket. Idén viszont világossá vált, hogy a kereslet közel sem úgy alakul, mint amire számítottak, így egymás után érkeznek a módosítások. Van, aki inkább a hatótávnövelős vagy hibrid megoldásokra tér át, mások pedig 5-10 évekkel tolják ki a teljes átállásra vonatkozó határidőket.
Na de, mi a helyzet a Lamborghinivel, aki már megkezdte a paletta villanyosítását és az eredeti tervek szerint 2030 előtt piacra dobja majd az első teljesen elektromos modelljét? A helyzet változatlan a márka vezérigazgatója, Stephan Winkelmann szerint.
A Lamborghini-vezér az Autocar magazinnak árulta el, hogy tartják magukat a megbeszéltekhez és dolgoznak a Lanzador koncepció széria változatán is. A magabiztosság abból fakad, hogy szerinte bőven van még idő egy esetleges módosításra, de ő ezt nem szeretné meglépni.
„Van elég időnk eldönteni, hogy felgyorsítjuk vagy késleltetjük az elektromos autók bevezetését” – hangzott a kijelentés. „Eddig nem gondoltunk arra, hogy bármit is késleltessünk. Azt mondtuk, hogy az évtized végére szeretnénk bemutatni az első elektromos autónkat, és ezt véghez is fogjuk vinni. Egy új, negyedik modell mindenképpen kell a kínálatunkba”.
A Lamborghini három modellből álló jelenlegi kínálata (az Urus SUV, valamint a Temerario és a Revuelto szuperautók) már mind hibrid motorokkal van felszerelve, a gyártó felmérése szerint pedig az ügyfelek ezt elfogadták és kedvelik is, tehát nyitottak a villanyosítás folyamatára. Fontos azonban, hogy a Lamborghini soha nem tett ígéretet arra, hogy egy meghatározott időpontig minden belső égésű motort eltávolítanak a palettáról, így nekik legalább nem kell átállási határidőt tologatniuk, hogy valamilyen szinten megfeleljenek egy esetleges elsietett korábbi kijelentésnek.