Persze, az már megszokott, hogy bizonyos piacokon ugyan azt a modellt meg lehet vásárolni normál és hosszított kivitelben. Na de mi van akkor, ha egyszerre kapod meg a kettőt? Ezt mutatja be a Renault új elektromos tanulmánya.
A Genfi Autószalon törlése ellenére a gyártók sorra tartják meg online a bemutatóikat. Így lehet, hogy az eddig nagy titokként kezelt új Renault tanulmányról is kiderült, hogy mivel tud igazán újat mutatni az iparnak.
Ez bizony nem a Morphoz elektromos hajtáslánca, de még nem is a mesterséges intelligenciával megtámogatott önvezető funkciója, hanem az, ahogy városi és „utazó” üzemmódban meg tudja változtatni a méretét.
A lényeg, hogy az elektromos hajtáslánc lehetővé teszi, hogy a motor és az akkumulátorok a padlólemezbe legyenek süllyesztve, így a karosszéria bármikor megnyújtható vagy éppen lecsökkenthető a hossza. Ezt elektromos mozgatással, egymásba csúszó karosszéria elemekkel érték el, így ha városban kell parkolni, akkor 4,4 méter a hossza, viszont ha több hely kell a benne ülőknek, akkor 4,8 méteresre nyújtható az autó. Ezzel a tengelytáv is megnövekedik, ami biztosabb futást eredményez, illetve lehetőség nyílik egy újabb akkumulátor csomag csatlakoztatására, ami 700 kilométeresre növeli az alapból 400 kilométeres elektromos hatótávot.