Globálisan alakítja át a Mazda a kínálatát még idén. Négy modell búcsúzik a palettáról, viszont lesznek új érkezők is.
A Mazda jövőbeli kínálata izgalmasnak ígérkezik, hiszen érkezik az új generációs CX-5, valamint egy hibrid, wankel-motoros sportautó. Ugyanakkor néhány meglévő modell búcsúzik, mivel a gyártásuk 2025 vége előtt leáll.
A Mazda első sorozatgyártású villanyautója, az MX-30, 2025 márciusában távozik. Az autó sosem találta meg igazán a közönségét: a magas ár és a korlátozott hatótáv miatt nehezen tudott versenyezni a piacon. A modell nem kapott ráncfelvarrást vagy második generációt. Egyedül a wankel-motoros hatótávnövelős verzió, az e-SkyActiv R-EV marad gyártásban, így a wankel-motor rajongóinak marad némi remény.
A 2014-ben bemutatott Mazda2 számos frissítést kapott az évek során, legutóbb 2024-ben, amikor a japán piacon új infotainment rendszert kapott. Ennek ellenére 2025 végéig kivezetik a piacról, és egyelőre nincs szó közvetlen utódról. Egy Mazda2e nevű védjegy utalhat egy jövőbeli elektromos modellre, de konkrét tervek még nincsenek. A Toyota Yaris alapú Mazda2 Hybrid továbbra is elérhető marad Európában.
A CX-3 gyártása 2025 szeptemberében áll le, miután az elmúlt években fokozatosan kiszorult a piacokról. Európában és Észak-Amerikában már megszűnt, de Japánban és Ázsiában még elérhető. Szerencsére egy új generációs CX-3 fejlesztés alatt áll, amely a kiszivárgott vázlatok alapján CX-5 ihlette dizájnnal és kupé-SUV karosszériával érkezhet. A gyártás Thaiföldön indul, de egyelőre nem tudni, hogy eljut-e Európába és Japánba.
A Mazda6, a márka ikonikus szedánja, szintén búcsúzik Európában. A 2012-es generáció többször kapott frissítést, de a piaci trendekkel nem tudott lépést tartani. Az autót 2021-ben Észak-Amerikában, 2023-ban az Egyesült Királyságban, 2024-ben Japánban, majd 2025-ben Ausztráliában is kivezették.
Bár a Mazda nem tervez új belső égésű Mazda6 modellt, az elektromos Mazda6e szolgálhat majd közvetett utódként. Ez a Changan-alapú elektromos szedán, amely Kínában már elérhető Mazda EZ-6 néven, teljesen elektromos és hatótávnövelős változatban is készül.
Azt tehát nem lehet mondani, hogy leépítene a japán gyártó, inkább egy alapos technológiai és generációs csere zajlik éppen, aminek a jeleit már idén észlelni fogják a márka vásárlói.