Anglia keményen készül a teljes elektromos átállásra, ezért megkezdődtek az alternatív lehetőségek tesztelései is. Most azt próbálják majd ki, hogy mennyire működőképes a mindennapokban az áramszedős elektromos kamion konstrukció.
Anglia hirdeti talán a leghangosabban, hogy 2030-ban (belsőégésű motorokkal szerelt személygépkocsik értékesítésének betiltása) rálép az emissziómentes közlekedés útjára, ami 2040-ben teljesedik majd be, amikor már az új haszongépjárművek sem eregethetnek már majd kipufogógázt a levegőbe. Ezek a dátumok viszont olyan közel vannak, hogy az ember észre sem veszi, és már le is telt 10-20 év, így lépni kell, ha tényleg komolyan gondolják az átállást.
Ennek érdekében most elfogadta az angol kormány az E-Autópálya tervezetet, mely lényegében azt jelenti, hogy az autópályák fölé elektromos kábeleket húznak ki, amikre az áramszedővel felszerelt kamionok csatlakozhatnak rá pontosan úgy, ahogy a trolibuszok is teszik már évtizedek óta.
Első körben egy 20 kilométeres autópályarészt alakítanak át, melyen megkezdődik az éles tesztelés, ami a tervek szerint rámutat majd, hogy gazdaságos-e a dolog, illetve egyáltalán működőképes-e. A teszteléshez a Scania által gyártott kamionokat alakít át a német Siemens cég.
Ha minden jól megy, akkor 2030-ra szinte a teljes angol autópálya-hálózat átalakulhatna, melynek a költsége a számítások szerint 19 milliárd angol fontra rúgna. Nem kis összeg, de a tanulmányok szerint az elektromos áram megadóztatásából 15 év alatt megtérülne a beruházás, onnantól pedig már hasznot is termelne a tiszta közlekedés mellett. Anglia azonban nem nevezhező az E-Autópálya tervezet első érdeklődőjének, ugyanis már Németország és az USA is éles teszteket végez tavaly óta szintén a Scania segítségével.