Az Audi nemrég jelentette be, hogy az A1 és a Q2 utódmodell nélkül szűnik meg. Ez nem jelenti azt, hogy nem kínálnak kompakt modelleket a jövőben. Az A3 lesz a belépő szint, ráadásul több új modell is érkezik majd ebbe a szegmensbe.
Pár hónappal ezelőtt derült ki, hogy az Audi nem fejleszt utódmodellt az A1 és a Q2 számára. A döntés hátterében az áll, hogy a városi minik kategóriájában is elkerülhetetlen drágulást hozó villanyosítást a szegmens vásárlói nem nézik jó szemmel, ezért könnyű belefutni egy ráfizetéses fejlesztésbe.
Persze, ez nem azt jelenti, hogy el kell búcsúznunk a négykarikás kompaktoktól, hiszen az A3 lesz a jövőben a belépő az Audi világába. Ha ez nem lenne elég, a német gyártó vezérigazgatója azt is elárulta, hogy az A3 méretosztályában több modell is jelen lesz majd a jövőben, hogy a vásárlók megtalálják a nekik leginkább megfelelő kivitelt.
Markus Duesmann azt is bejelentette, hogy a gyártó utolsó belsőégésű motorral szerelt autója 2026-ban mutatkozik majd be, ami annyit tesz, hogy az A3 következő generációja már teljesen elektromos lesz, hiszen a jelenlegi modellt még csak alig két éve mutatták be. Ezt a felvetést megerősítette több Audi forrás is, miszerint az új A3 gyártása az évtized legvégén várható és már arra az új SSP platformra épül majd, mely leváltja a jelenleg futó MEB és PPE platformokat a Volkswagen-csoporton belül.
Természetesen nem az Audi az egyetlen prémium gyártó, mely a városi kisautók kategóriáját készül éppen elengedni. A Mercedes is megerősítette már, hogy a jelenlegi hét darabról nemsokára négyre csökkenti a kompakt modellek palettáját, mely valószínűleg a B osztály pályafutásának végét jelenti majd, míg az A osztály limuzin és a CLA egyetlen modellben olvadhat össze.