Eljött az idő, hogy az Aston Martin Vantage új generációjának nyitott tetős változata is bemutatkozzon. Az új Roadster jelentősen nagyobb teljesítményt nyújt, mint elődje.
Ahogy kupé testvére, úgy az új Vantage Roadster is az Aston Martin legújabb 4,0 literes, ikerturbós V8-as motorját kapta meg. Ez az erőforrás 656 lóerőt és 800 Nm nyomatékot produkál, ami hatalmas, 153 lóerős és 115 Nm-es növekedést jelent az előző generációhoz képest. Az extra teljesítményt nagyobb turbófeltöltők, átdolgozott vezérműtengelyek és optimalizált sűrítési arány révén érték el.
A motorhoz egy nyolcfokozatú automata váltó és egy elektronikusan vezérelt, részlegesen önzáró differenciálmű csatlakozik, amely az erőt a hátsó kerekekhez továbbítja. Az Aston Martin szerint az autó mindössze 3,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és 325 kilométeres óránkénti végsebességre képes.
Bár a kabriók általában nehezebbek a kupé változatoknál, az Aston Martin minimálisra csökkentette a tömegnövekedést, mindössze 60 kg-ot adva hozzá, amit a legtöbb vezető aligha fog észrevenni. Az autó 49:51 arányú első-hátsó súlyelosztással rendelkezik, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul pedig többlengőkaros felfüggesztéssel, amelyeket Bilstein DTX adaptív lengéscsillapítók egészítenek ki.
Az összes új Vantage Roadster modellt Michelin Pilot Sport S 5 gumiabroncsokkal és hatalmas karbon-kerámia fékekkel szerelnek fel. A tapadásvezérlő rendszer nyolc különböző beállítást kínál, lehetővé téve a vezetők számára, hogy az autót az aktuális útviszonyokhoz igazítsák.
A vászontető is különleges mérnöki munkáról tanúskodik. Z-alakú mechanizmusának köszönhetően akár 50 km/h sebességig is nyitható vagy zárható, mindössze 6,8 másodperc alatt, amit az Aston Martin a piacon elérhető „leggyorsabb teljesen automata tetőmechanizmusként” emleget. A tetőt távirányítással, az autó kulcsával is működtetni lehet.
Az alapfelszereltség részét képezi egy 11 hangszórós audiorendszer, de az igényes zenerajongók választhatják a Bowers & Wilkins közreműködésével fejlesztett prémium hangrendszert is. Bár a zenei élmény garantált, sokak szerint a V8-as motor morajlása az igazi „zenei hangszer”.
„Az új Vantage technológiai és dinamikai képességei kimagasló teljesítményt nyújtanak, messze túlszárnyalva bármelyik korábbi Vantage modellt, és valódi piacvezető sportautóként ismerik el” – mondta Adrian Hallmark, az Aston Martin vezérigazgatója. „A Vantage Roadster ugyanilyen kiváló eredmény: egy teljesen újragondolt élmény, amely a kupé összes előnyét kínálja, kompromisszumok nélkül a kifinomultság vagy a teljesítmény terén.”
Az első ügyfélkézbesítéseket 2025 második negyedévére tervezik, az árakat azonban az Aston Martin egyelőre nem hozta nyilvánosságra.