Az amerikai változat után érkezik a Kia Optima európai kivitele is. Hivatalosan a frankfurti autószalonon mutatkozik be az autó, de a gyártó már egy sor információt és néhány képet közzétett róla.
Első ránézésre az előző Optima 2.0-ás változatának tűnik az újdonság – hiszen a formavilág nem tér el gyökeresen az elődjétől, inkább annak kifinomultabb változatának látszik. Marad a kupé-szerűen lejtős, sportos tetővonal, a dinamikus, sportos dizájn – amely részben azt hivatott rejtegetni, hogy minden dimenziójában nagyobb lett az autó. A méretnövekedés jórészt a tengelytáv nyújtásában érhető tetten: 25 milliméterrel nagyobb helyet kaptak a hátul utazók. A csomagtartó térfogata ennél kisebb mértékben, 5 literrel nőtt, immár 510 liternyi tér fogadja be a poggyászokat.
Az új Optima sokkal merevebb is lesz, mint az elődje, hiszen a gyártó szerint a karosszéria több mint fele nagyszilárdságú fémekből készült. Nagyobb mértékben használtak karbonszálas kompozit-anyagokat is, elsősorban a hagyományos műanyag-elemek kiváltására, szintén a nagyobb szilárdság és súlycsökkentés érdekében. A zajszigetelést is jelentősen megerősítették, a Kia szerint sokkal csendesebb lesz az autó. Az Optimához 16-os, 17-es és 18-as felniket is lehet választani – ugyanakkor motorokból (legalábbis kezdetben) nem áll rendelkezésre túl sok opció, hiszen eleinte csak az 1,7 literes turbódízellel lesz kapható az autó. Kétféle, hétfokozatú duplakuplungos automata vagy hatsebességes kézi váltó választható a dízelhez. Jövőre egy nagyteljesítményű benzines is megjelenik a piacon, ez a „GT” jelzést viseli majd, és 2017-ben várható tölthető hibrid változat érkezése is. A tervek szerint a jövő évi genfi autószalonon mutatkozik majd be az Optima kombi változata is, amely 2016 második felétől lesz kapható.
Biztonsági és kényelmi felszerelések tekintetében sem okoz majd csalódást az új Kia Optima: rendelhető többek között 7 vagy 8 hüvelykes kijelzővel rendelkező infotainment-rendszerrel, (amely a legújabb AVN szoftverrel fut), vezeték nélküli mobiltelefon töltővel, adaptív tempomattal, automatikus vészfékező rendszerrel, holttér-figyelővel és sávtartási segédlettel.