Lendületben vannak a dél-koreaiak mostanság: még csak pár napja mutatta be a Hyundai legújabb városi SUV-ját, a Konát, íme, máris a válasz a Kiától: a Stonic.
Oké, a „házon belüli”, vagyis azonos cégcsoporthoz tartozó Hyundai Kona előbb érkezett (néhány nappal), mint a Kia kis városi SUV-ja, a Stonic, de ez már újabb padlólemezre épül – a Rióéra. A piacvezető Nissan Juke nevével fémjelzett kategória nagyon fontos a gyártóknak, hiszen nem csak a mostani eladásokban játszik mind nagyobb szerepet ez a szegmens, hanem az előrejelzések szerint töretlenül fog növekedni a következő évek során is. A Stonic az osztály közepére érkezik méreteivel, hiszen hosszabb, mint a Juke és a Renult Captur, de rövidebb, mint például a Fiat 500X vagy a Peugeot 2008. Ugyanez igaz a divatos kis SUV csomagtér-térfogatára is, hiszen 352 literével nem osztályelső, hanem az erős középmezőny egyik szereplője. Az alapjait képző Riónál 43 milliméterrel magasabb, 51 százalékban nagyszilárdságú fémekből készült karosszériával rendelkező Stonic 17-es kerekeken gurul. 1069 kilogrammos súlyával az autó inkább a pehelysúlyú géposztályba tartozik, mint sem a nehezek közé a kategóriában, és különlegessége a többiekhez képest viszonylag alacsony, személyautós üléspozíciója.
Részletekkel néhány napon belül jelentkezünk!