A BMW kultikus típusa, a sokak számára etalon M3 hamarosan megújul és az álcázott prototípus már elárult ezt-azt.
A G80-as kódjelű M3-ról már első pillantásra látszik, hogy lényegesen szélesebb nyomtávot kap majd, mint az alapjául szolgáló – 2019-es – hármas osztály többi modellje. Jól látszanak a hatalmas féktárcsák az elöl hat, hátul négydugattyús nyergekkel, melyekből következtethetünk arra, hogy az alap-fékszettet tesztelik éppen és nyilvánvalóan elérhető lesz az M Performance fékrendszer is. Hátul természetes a négy kipufogóvég, ahogy jól sejthetően az orr-rész is az aktuális M5-höz nagyon hasonló kialakítást kap majd.
A szeptemberi Frankfurti Autoshow-n bemutatkozó M3 jó eséllyel 2020-ban kerülhet a szalonokba.
Egyelőre nagy a találgatás a hajtáslánc körül, de a legnagyobb esélye a duplaturbós, soros hathengeres benzinmotornak van, amely – minden valószínűség szerint – egy mild-hybrid rendszert kap erősítésül illetve belső információk szerint az elektromos turbófeltöltést is tesztelik rajta. Az igazi újdonság az, hogy több variánsa készül majd.
Az alap, az M3 Pure teljesítménye 454 lóerő körül alakul majd kézi váltóval, az automata változat 474 lóerejével szemben. A Competition, CS és CSL-modellek is be vannak tárazva, nyilvánvalóan magasabb teljesítményszinteken.
Az összkerékhajtás opcionális lesz, természetesen az M5-ből már jól ismert M xDrive-rendszerrel és ugyanúgy gombnyomásra csak és kizárólag hátul hajt majd. Az összkerékhajtás ellenére is a tömegéből csaknem 60 kilót sikerült lefaragni az aktuális modellhez képest. Az egyre erősebb – és menetteljesítményeiben az M3-on már lassan túlmutató – konkurenciával szemben az M-csoport ismét visszatérne a gyökerekhez és egy még erősebb, ugyanakkor csodásan vezethető M3-at szeretne piacra hozni.
Legalábbis ezt ígérik.
(képek forrása: motorauthority)