Egy akár 787 lóerős elektromos kombi az AUDI első modellje

A Shanghai Auto Show keretein belül bemutatkozott az AUDI első modellje. Furcsa lehet így elsőre ez az állítás, de hidd el, ez az AUDI nem az az Audi.

Kimondottan a kínai piacon megerősödés miatt tavaly az Audi és a SAIC létrehozott egy almárkát, mely AUDI néven került bevezetésre. Igen, az egyik anyacégtől a megjelölés csak némi tipográfiában tér el, na meg persze abban, hogy a négykarikás embléma nem szerepel a szóban forgó almárka portfóliójában.

Most a Shanghai Auto Show keretein belül be is mutatkozott a két cég első közös gyermeke, mely lényegében egy elektromos sportkombi. Az E5 Sportback csak kínai vásárlók számára lesz elérhető egyelőre, így minden tekintetben az ottani ízlésekhez igazították.

A beltér például teljes mértékben a mai trendeknek megfelelően a digitalizáció jegyében készült el. Az összképet a 27 colos 4K felbontású kijelző határozza meg, mely magába foglalja a digitális műszeregységet és az infotainment rendszert is. Ez utóbbi ráadásul egy teljesen új fejlesztésű rendszer, melynek meghajtásáról a legmodernebb technikai háttér, a Qualcomm Snapdragon 8295 hardwer gondoskodik.

Természetesen az ázsiai piacon is fontosak a modern vezetést támogató rendszerek, így az E5 Sportback ebben sem szenved hiányt. Sőt, a Lidar szenzorokra támaszkodó megoldást úgy programozták, hogy az a helyi városi közlekedés jellegzetességeit is figyelembe vegye. Képes például megkülönböztetni egymástól egy biciklivel vagy egy triciklivel közlekedő futárt is. Parkolást segítő megoldás? Az is van. Az autó ugyanis képes megjegyezni azt az útvonalat, ahogyan beálltunk a kocsival mondjuk a mélygarázsba és kérésre ugyan azon az útvonalon ki is áll magától.

Fontos részlet még a meghajtás, amely témában nem fogták magukat vissza a tervezők. A járgány ugyanis elérhető egy- és kétmotoros kivitelben is, így teljesítmény tekintetében 299-től egészen 787 lóerőről beszélhetünk. Az utóbbi már az anyacég elektromos csúcsmodelljének, az e-Tron GT-nek a szintjét képviseli dinamizmus terén is, hiszen alig 3,4 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 kilométeres óránkénti sebességre.

Akkumulátorok tekintetében is több lehetőség van, a legnagyobb csomag 100 kWh teljesítménnyel bír. A gyáriak közleménye szerint ezzel az E5 Sportback 700 kilométer feletti hatótávval bír. Természetesen ezt kínai szabvánnyal mérték, amit fenntartásokkal kell kezelni, de még egy 10 százalékos veszteség esetén is korrekt az egy töltéssel megtehető út hossza.

Az autó értékesítése most nyáron kezdődik meg, ahogyan már elhangzott, kizárólag a kínai piacon. Érthető, hogy a járgányt nem hozza el az Audi Európába, hiszen ezzel fölöslegesen állítana konkurenciát a saját e-tron modelljeinek.