hirdetés

Egy év alatt alaposan felszökött az elektromos Ford F-150 ára

A Ford tavaly még büszkén hirdette, hogy sikerült bevinniük az elektromos F-150 árát 40 ezer dollár alá. Nem tartott azonban sokáig a lendület, ma már ugyanis 60 ezer dollárt kell minimum fizetni az autóért. A gyártó az anyagárakra és a logisztikai fennakadásokra hivatkozik.

A Ford az F-150 Lightning modellel lépett be az elektromos pickupok piacára, ezzel alaposan megelőzve a Teslát. Az amerikai gyártó ráadásul nem csak ezt az elsőbbséget hirdette büszkén, hanem azt is, hogy az alapmodell árát sikerült 40 ezer dollár alá bepréselniük, ami kimondottan kedvezőnek számít a villanyos autók piacán.

Na de mi történt a megjelenés óta eltelt egy évben? A típus kimondottan keresett lett még annak ellenére is, hogy a premier óta gyakorlatilag folyamatosan emelkedik az ára a belépő szintű Pro változatnak. A kezdeti 40 ezer dollár ugyanis pár hónapon belül 56 ezer dollárra emelkedett, ma pedig már minimum 60 ezer dollárt, azaz 20,3 millió forintot kell kifizetni a villanyos platósért. Ez egészen kiugrónak számító 50 százalékos áremelkedés pár hónapon belül.

A Ford is érzi, hogy egy ilyen hegymenet nem maradhat magyarázat nélkül, így egy közleményben tértek ki az okokra. Ezekben azonban nincs semmi igazán meglepő, hiszen a gyáriak az anyagárak ámokfutására és a beszállítói hálózat nehézségeire hivatkozik.

Hozzá kell tenni azt is, hogy most már gyakorlatilag mindegy is az árazás, a Ford ugyanis évekre előre megtelt megrendelésekkel. A hosszú várólista kialakulásához persze nem csak a kereslet járult hozzá, hanem az a leállás is, amit a 18 darab tűzveszélyesnek ítélt Lightning ügyének kivizsgálása alatt kellett megejteni.