Teljesen átszabott orral dobta fel a Nissan a Qashqai jelenleg futó generációját. Hajtásláncok tekintetében még nincs komoly változtatás, azaz konnektoros hibrid és tisztán elektromos változat továbbra sincs.
A Nissan Qashqai jelenlegi generációja elérkezett a modellciklusa feléhez, így gyorsan meg is kapta az ilyenkor kötelező frissítését. Főleg a kinézetén változtattak sokat a japánok.
Első ránézésre feltűnik az új hűtőrács-kialakítás, mely lényegében az egész autó orrát lefedi. Természetesen ezzel megváltoztak a fényszórók is, ám az eredeti kialakításra emlékeztet tovább is a rajzolat. Oldalról nézve kevesebb a változás, csupán az tűnhet fel, hogy most már 20 colos felnik is rendelhetők magasabb felszereltségi szinteken, illetve egy fekete díszcsík is feltűnt az oldalsó vonalakat kiemelve. Hátul a lökhárító változott meg egy kicsit.
A belső térben azt láthatjuk, hogy új dizájnt kapott a középkonzol és a váltó környezete, illetve magasabb szinten az Alcantara bőrözés is megjelenik az ajtókon, a műszerfalon és az üléseken egyaránt. A hangulatvilágítás is látványosabb lett és most már töb szin jeleníthető meg általa. Mindent összevetve egyértelműen egy prémium irányba eltolódásra törekedtek a gyáriak az új belső kialakításokkal.
A technikai felhozatal is bővült, például a Qashqai lett az első olyan európai Nissan modell, melynek infotainment rendszere Google támogatást kapott, azaz még közelebb került egymáshoz az autózás és a digitális tartalom. Vezetést segítő rendszerek terén újdonság a nagyfelbontású 360 fokos kamera, illetve az „átlátszó motorháztető” funkció, melyet aktiválva láthatjuk, hogy mi van közvetlnül az autó előtt.
A motorpaletta nem változott meg, azaz továbbra is az 1,3 literes mild hibrid hajtás, vagy az 1,5 literes teljes hibrid érhető el. Az utóbbi különlegessége továbbra is, hogy a benzines turbós motor csak az akkumulátorokat tölti, magát a hajtás a 190 lóerős E-Tech elektromos rendszer végzi el.