GT Concept néven egy kis sportkocsi tanulmányát mutatta be az Opel, a hátsókerék-hajtású újdonság könnyű, ezért az ezer köbcentis motor is fürgévé teszi.
1965-ben a Frankfurti Autószalonon mutatta be Experimental GT névre keresztelt sportkocsiját az Opel, a Kadett technikájára épülő újdonság pedig három éven belül a kereskedésekbe került, és mára legendává vált. Most újabb sportautóval eleveníti fel a hagyományait a német márka: Genfben mutatja be a GT legújabb generációjának prototípusát. A lendületes formájú, kompakt méretű, áramvonalas tanulmányautó feltűnő vörös karaktervonalat és vörös első gumiabroncsokat kapott. A szélvédő panorámatetőben folytatódik, az aerodinamikus karosszériáról pedig hiányoznak az ablaktörlők, kilincsek és visszapillantó tükrök. Az ajtók érintésre elektromotorosan nyílnak ki, a tükröket pedig kamerákkal helyettesítették, az első lámpák az Astrában látott teljesen LED-es fényszórók.
A Corvette mintájára a GT Concept is front-középmotoros, így alacsonyra és középre került a súlypontja, ami sportos menettulajdonságokat teremt. A prototípus motorja az Adam, Corsa és Astra kínálatából ismerős ezer köbcentis, háromhengeres, turbós benzinmotor, amely a szentgotthárdi gyárban készül. Az apró erőforrás itt 145 lóerős teljesítményre és 205 Nm nyomaték leadására képes, a kormánykerékről működtethető hatfokozatú szekvenciális sebességváltón át a hátsó kerekeket hajtja, és mivel a GT Concept egy tonnánál is könnyebb, ezért nyolc másodperc alatt gyorsul százra és 215 km/óra a végsebessége.