Az Opel megkezdte az új Mokka hazai forgalmazását, így kiderült, hogy milyen áron juthatunk az újdonsághoz. A benzines alapváltozat már 6,1 millió forintért is hazavihető, az elektromos lesz a legdrágább 12 millió forint körüli árcédulával.
A tavalyi év egyik nagy Opel húzása volt az új Mokka generáció leleplezése, mely ugyan a CMP platformnak köszönhetően alapvetően elektromos modellnek készült, de elérhető továbbra is belsőégésű motorokkal szerelve.
A technikai részletekről már korábban beszámoltunk, így most azokra nem térnénk ki, viszont a mai napon hivatalosan is beszámolt a hazai importőri feladatokat ellátó Wallis Automotive Europe a gyártó első kimondottan újgenerációs modelljénél felmerülő költségekről.
A legfontosabb még az árlista előtt tisztázni, hogy „fapados” Opel innentől nem létezik, azaz a Mokka esetében is már alapáron Pure Panel digitális műszerfalról, alufelnikről és kormánybőrözésről beszélhetünk. Szintén fontos, hogy a gyáriak a vezetést segítő eszközökkel is bőkezűen bánnak már a legolcsóbb kivitel esetében is, azaz jár az aktív balesetmegelőző (vészfékező) és gyalogosokat is felismerő rendszer az autóhoz mindenképp.
Na tehát, akkor a mocskos anyagiak. A Mokka induló ára 6,19 millió forint, mely az Edition felszereltséget jelenti 100 lóerős 1,2 literes turbós motorral és hatsebességes manuális váltóval párosítva. Amennyiben benzines szinten mozognánk, de nem elég a 100 lóerő, akkor ennek az erőforrásnak a 130 lovas változata is elérhető felára 360 ezer forintos felárral, illetve hatsebességes automata szerkezettel már 960 ezer forintos ráfizetéssel az alap induló árhoz képest. Az 1,6 literes 110 lóerős dízel Mokka 6,8 millió forintos induló árazással rendelkezik.
Fontos részlet még, hogy az Opel alapvetően négy különböző felszereltségi szintet különböztet meg. A belépő a már említett Edition lesz, de 545 ezer forintot még rádobva már az Elegance szintre jutunk, mely az importőr szerint valószínűleg a legkeresettebb alternatíva lesz hazánkban. Ekkor már 17 colos könnyűfém felni, 180 fokot bezáró tolatókamera, automata klíma és prémiumabb érzést keltő belső kidolgozás várja a tulajdonosokat.
A sportosabb megjelenést az alapfelszereltséghez mérten 895 ezer forintos felárral rendelkező GS Line szint képviseli, mely többek között magába foglalja a piros külső-belső díszléceket, a króm helyett feketére fényezett elemeket, az alu pedálokat és a dinamikusabb gázreakciót eredményező Sport üzemmódot. Ezen felül minden eddig említett extra természetesen megtalálható benne.
A legmagasabb elérhető szint az Ultimate, mely már 2 millió forintos felárat jelent az Edition felszereltséghez képest, de cserébe tényleg minden létező földi jóval kényeztetheti magát a tulajdonos. Itt a Pure Panel műszerezettség már egy 10 és egy 12 colos kijelzőből áll, a felnik 18 colosak, alcantara kárpitozást kapnak az ülések, az autó pedig akár a 2-es szintű önvezetést is képes megvalósítani. Természetesen navigáció és az internetes kapcsolattal folyamatosan fontos információkat megjelenítő Opel Connect rendszer is megjelenik ezzel a fedélzeten, illetve a fényszórók már LED Mátrix technológiával készülnek a legdrágább kivitelek esetében, míg a gyengébb felszereltségek sima LED-es megoldást kapnak alapáron.
Az Opel a Mokkával egyértelműen az elektromos vonalat szeretné erősíteni, viszont pont ennek az 50 kWh-s akkumulátorral és 136 lóerős villanyos erőforrással ellátott kivitelnek nincs még sajnos hivatalos árazása. Importőri ígéret viszont van: a cél, hogy az elektromos variáns árcédulája valamivel kevesebb mint 12 millió forintos értéket hordozzon majd magán.