A méretcsökkentés a Kia kompakt modelljét is elérte, a népszerű cee’d nagyobbik szívómotorját kicsi, hatékony, háromhengeres turbómotorra cserélték.
A konkurensekhez hasonlóan háromhengeres turbómotorral bővült a Kia cee’d kínálata. A korábbi 1,6 literes GDI benzinmotort váltja le az 1.0 T-GDI, amely teljesen új fejlesztés. A motor apró méretei ellenére 120 lóerős teljesítményre képes és 172 Nm a legnagyobb nyomatéka. A gyári adatok szerint ezzel nem csak erősebb, de 15 százalékkal takarékosabb is a cee’d, mint a korábbi motorral.
A cee’d nagyobbik dízelmotorját is átdolgozták a Kia mérnökei. Az 1.6 CRDI ezzel 128 helyett már 133 lóerőre képes, a legnagyobb nyomatéka pedig 265 helyett 285 Nm. Újdonság még a hétfokozatú, duplakuplungos automatizált sebességváltó, amely a korábbi hatfokozatú hagyományos automatát váltja le, jobb gyorsulást és kisebb fogyasztást ígérve.
Az új motorhoz új felszereltségi csomag is jár: a GT Line az eddigi csúcsmodell pro_cee’d GT stíluselemeit tartalmazza, így a jellegzetes négydiódás menetfényt, a dupla kipufogót és a 17 colos könnyűfém kerekeket kívül, az alumínium startgombot, könnyűfém pedálokat és zongoralakk középkonzolt belül.