A Lotus elég sokat engedett a villanyosítási terveiből, így egyelőre még nem köszönt be náluk sem a teljesen elektromos korszak. Az Emira modellciklusát így ki kell tolni, amit valószínűleg hibrid hajtással old majd meg a gyártó.
A Lotus egy évvel ezelőtt még erősen készülődött az elektromos átállásra, de a piaci helyzet miatt ők is eltolták a dátumot. Most legközelebb 2028-ról beszélnek, de még ez sem biztos, így gyors lépéseket kell tenniük a paletta életben tartására.
Éppen ezért, nemrég bejelentették, hogy 2026-ban egy új hibrid hajtással jelentkeznek majd, melynek különlegessége, hogy igény esetén 100 százalékban háttérbe tudja helyezni a rendszer elektromos részét, de ha akarjuk, akkor a benzines egység olyan gyorsan tölti majd vissza az akkumulátorokat, amire eddig csak vezetékes töltésnél volt példa, és akkor mehet a tisztán elektromos autózás. Az első információk szerint tehát az újdonság a belsőégésű motorok, az elektromos rendszerek és a hatótávnövelős megoldások elegye lesz, választható üzemmóddal.
Na de, mely modellek kaphatják meg az új megoldást? Jó eséllyel kerülhet a képbe az Emira, melynek a tervek szerint teljesen elektromos utódot szántak a gyáriak, de az újratervezéssel ez egyelőre nem megvalósítható. A 2026-os dátum viszont pontosan egybeesik a modell életciklusának a végével (a Lotus általában 4-6 éves modellciklusokkal dolgozik), így logikus lenne a hibridesítés, hogy kapjon még pár évet a modell, bevárva a tervezett teljesen elektromos utódot.
Az Autocar munkatársai meg is kérdezték Dan Balmer-t, a Lotus európai vezérigazgatóját a hibrid Emira lehetőségéről. Bár Balmer nem adott egyértelmű választ, arra azért utalt, hogy egy villanyosított Emira lehetősége fontolóra van véve.
„A mai világban? A ‘soha ne mondd, hogy soha’ az érvényes szabály, mert nyitottnak kell lennünk, és meg kell értenünk, mit szeretne a piac, valamint azt is, hogy milyen technológia áll rendelkezésünkre erre” – mondta Balmer. „Tehát a hibrid hajtásláncok lehetősége adott. Ugyanígy a teljesen elektromos platformok lehetősége is ott van. Csak azon múlik, hogy milyen technológia áll rendelkezésre azokhoz a tulajdonságokhoz, amiket egy Lotusban szeretnénk megtapasztalni”.
Jelenleg két hajtáslánc-opció érhető el a Lotus Emira esetében. Ezek pedig nem mások, mint az AMG-től származó, turbófeltöltős 2,0 literes négyhengeres motor 360 vagy 400 lóerővel, valamint a Toyota eredetű, kompresszoros 3,5 literes V6-os erőforrás 400 lóerőnyi teljesítménnyel.