Hír tipusa

A kínai CATL, az elektromos járművek akkumulátorgyártásának egyik meghatározó szereplője bejelentette, hogy új generációs nátrium-ion akkumulátortechnológiája elérte a sorozatgyártáshoz szükséges szintet. Az új cellák alkalmazásával egyes járművek akár 500 kilométer hatótávot is elérhetnek tisztán elektromos üzemben. A vállalat tervei szerint a tömeggyártás 2026-ban indulhat, amennyiben az autógyártókkal és partnerekkel kapcsolatos előkészületek lezárulnak. Műszaki jellemzők és […]

Tovább

A G-osztály kabrióként tér vissza a Mercedes legújabb luxusőrülete A Mercedes ismét megmutatja, hogy nem csak a józan ész diktálhatja az autóipart. A G-osztály kabrióváltozata nem praktikus, nem logikus, de pontosan ezért vált vágyott tárggyá. Különc, látványos és teljesen felesleges – ami a luxusvilágban gyakran egyenlő a kötelezően kell kategóriával. Egy kis múltidézésNem ez az […]

Tovább

Új alternatíva kerülhet a jövő autóinak belső tereibe: a Hyundai és a Jaguar Land Rover is teszteli az Uncaged Innovations nevű startup növényi eredetű bőrhelyettesítő anyagát. Az új fejlesztés nemcsak a valódi bőr megjelenését, hanem annak tapintását és illatát is hivatott utánozni – mindezt jóval kisebb környezeti terhelés mellett.

Tovább

Az Opel bemutatta legújabb, futurisztikus tanulmányát, amely nem a közutakra, hanem a videojátékok világába készült. A Corsa GSE Vision Gran Turismo egy kifejezetten a Gran Turismo 7-hez tervezett koncepciómodell, amely azt demonstrálja, milyen lenne egy extrém teljesítményű, tisztán elektromos hot hatch a digitális aszfalton.

Tovább

A Nürburgring legendás aszfaltcsíkján ismét egy különleges rekordkísérlet íródott a motorsport történetébe. Ezúttal nem egy klasszikus szupersportautó, hanem egy kívülről Transitnak tűnő, ám valójában teljesen egyedi fejlesztésű gép, a Ford SuperVan 4.2 borzolta a kedélyeket. Az elektromos technológiai demonstrátor 6:48.393-as köridőt futott a Nordschleifén, amivel nemcsak a Mustang GTD-t, hanem számos komoly sportautót is maga mögé utasított.

Tovább

A Mercedes-AMG legújabb C 63 S generációja sokakban csalódást keltett, hiszen a rajongók által imádott V8-as motor helyére egy 2,0 literes, négyhengeres hibrid hajtás került. Bár technológiai szempontból figyelemreméltó konstrukcióról van szó, a hagyományos AMG-érzés – a brutális erő és a mély, érces motorhang – sokak szerint hiányzik belőle. Ezt a hiányérzetet próbálta orvosolni a német Vuk Manufactur tuningműhely, amely elkészítette azt a változatot, amelyet a gyár sosem kínált: egy ikerturbós V8-assal szerelt C 63 S-t.

Tovább