
A Mazda az MX-5 modell bemutatásának 35. évfordulója alkalmából egy különleges túrára vitte a négy generáció egy-egy példányát. Az 1000 mérföldes utat fenntartható bioüzemanyaggal tették meg az autók.
A Mazda az MX-5 modell bemutatásának 35. évfordulója alkalmából egy különleges túrára vitte a négy generáció egy-egy példányát. Az 1000 mérföldes utat fenntartható bioüzemanyaggal tették meg az autók.
A Volkswagen egy szoftverfrissítéssel lehetővé tette, hogy az ID modellek képesek legyenek az energia hálózatba visszatáplálására. A németek úgy számolják, hogy egy fullra töltött elektromos modell két napig képes így biztosítani egy komplett ház energiaszükségletét.
Kína legnagyobb autógyártója jelentős mérföldkőhöz érkezett. Elkészült ugyanis a hatmilliomodik autójuk a NEV, azaz a konnektoros hibridek és elektromos autók kategóriájában.
Hivatalosan is bemutatkozott a Stellantis legújabb büszkesége, az új STLA Medium platformra felépült Peugeot E-3008, mely kimagasló hatótávval és lendületes formai világgal próbálja magához csalogatni a vásárlókat.
Az osztrák posta nagy szerepet vállal az emissziómentes közlekedés megvalósításában, így folyamatosan töltik fel elektromos járművekkel a flottájukat. A kínai Maxus is komoly szerepet játszik majd a jövő kézbesítéseiben.
Bár a Toyota gőzerővel fejleszti az elektromos palettáját, azért a hidrogén-tüzelőanyagcellás hajtásláncot sem hagyják el. Éppen ellenkezőleg, már készül a következő generáció, mely a mostaninál jóval olcsóbban kínálhat nagyobb hatótávot.
Németország már most is jelentősen a többi európai ország előtt jár, ha a tüzelőanyagcellás járművek használatáról van szó, de ezt még tovább erősíti majd egy új kezdeményezés. A H2 Moves Berlin célja, hogy év végéig újabb 200 darab Toyota Mirai kerüljön az utakra, melyek egyben az Uber flottáját is alaposan kibővítik.
Az Iveco vezérigazgatója erős bírálattal illette a nemsokára bevezetésre kerülő Euro 7-es normát. Szerinte nem csak betarthatatlan az új szabályozás, hanem egyenesen ostobaság is.
Sok gyártó örül az EU engedményének, miután kiderült, hogy egy egyezménynek köszönhetően 2035 után is lehet belsőégésű motorokkal szerelt autókat forgalmazni. A Ferrari is üdvözli a döntést, de azért nem állnak le a villanyos fejlesztések sem.
A Ford komolyan veszi az elektromos autók hatótáv növelését. Még a hőmenedzselést sem hagyják ki a képből, azaz a jövőben nem a hagyományos légbefúvós megoldást alkalmaznák a fűtéshez, hanem inkább megnövelnék a fűtőszállal ellátott területek számát.