
A Mazda csökkentette az elektromos járművekbe tervezett befektetését, miközben bejelentette az új belső égésű SkyActiv-Z motort, amely várhatóan 2027 végén debütál hibrid konfigurációban, az új generációs CX-5 modellben.
A Mazda csökkentette az elektromos járművekbe tervezett befektetését, miközben bejelentette az új belső égésű SkyActiv-Z motort, amely várhatóan 2027 végén debütál hibrid konfigurációban, az új generációs CX-5 modellben.
A Mercedes bemutatta a harmadik generációs CLA-t, amely elektromos és hibrid hajtásláncokkal érhető el. Ugyanakkor rossz hír érkezett az A osztály rajongóinak: Markus Schäfer, a márka technológiai igazgatója megerősítette, hogy nem lesz új generációja az elegáns kompakt modellnek.
Az Audi bejelentette, hogy 2029-ig 7500 munkahelyet szüntet meg Németországban, miközben csökkenti a bürokráciát és mérsékli a személyi költségeket. A döntés hátterében a nehezedő gazdasági környezet, politikai bizonytalanságok és a vártnál lassabb elektromos autó-átállás áll.
Bár a Ferrari rajongótábora minden korosztályt lefed, vásárlói hagyományosan inkább az idősebb, életük egy későbbi szakaszában járó réteghez tartoztak. Most azonban a maranellói gyártó szerint jelentős változás zajlik: az új Ferrari-vásárlók 40%-a már 40 év alatti.
A BMW új generációs Neue Klasse modelljei, köztük a szeptemberben bemutatkozó iX3 elektromos SUV, négy intelligens vezérlőegységet, úgynevezett „szuperagyakat” kapnak. Ezek külön-külön felelnek a menetdinamikáért, az autonóm vezetésért, az infotainment-rendszerért, valamint az egyéb funkciókért, mint például a világítás és a klímavezérlés.
A brit Longbow új megközelítést hoz az elektromos sportautók világába, hiszen filozófiája szerint a mai autók legnagyobb problémája a túlsúly. A cég mottója, a Celeritas Levitatis („A könnyedség sebessége”), jól tükrözi céljukat: az elektromos járművek világában is radikálisan csökkenteni a tömeget, így visszahozni a valódi vezetési élményt.
Bár az autógyártók egyre inkább az elektromos hajtásra összpontosítanak, a belső égésű motorok fejlesztése még korántsem állt le. Ezt bizonyítja a Ferrari legújabb szabadalma, amely egy különleges, ovális dugattyús motor koncepcióját vázolja fel.
SsangYong helyett, immár hivatalosan is KGM márkanévvel mutatkozott be az Actyon harmadik generációja a magyar piacon. 10 év garanciával és gazdag alapfelszereltséggel lehet vonzó ajánlat az autó azok számára, akik éppen hasonló kategóriában szemezgetnek.
A Honda érthető módon nem szeretné elengedni a kínai vásárlókat, de érzi, hogy az egyre zsúfoltabb ázsiai piacon nem lehet akárhogy komoly eredményt elérni. Most be is mutattak egy elektromos, prémium irányba hajló, de nem drága SUV modellt, mellyel sikeresen megszólíthatják az ottani vásárlókat.
Új akkumulátorcsomagokkal és nagyobb vontatási kapacitással frissült fel a Toyota elektromos járgánya. A bZ4X futurisztikus dizájnjához a gyártó csak óvatosan nyúlt hozzá.