hirdetés

ID.3, olcsóbb, mint egy dízel Golf?

Sok spekuláció övezi a hamarosan piacra kerülő új, elektromos Volkswagent, leginkább az ára az, ami izgatja a közvéleményt, hiszen a VW-csoport esetében mindenki látja az esélyt arra, hogy egy komoly volumenű gyártó sikerrel szoríthatja le az elektromos autók árát komoly hatótáv mellett is elfogadható szintre.

2020 februárjától lép életbe Németországban az a rendelet, melynek értelmében a 40 000 euró alatti tisztán elektromos autók tulajdonosai 6000 euró bónuszt kapnak az államtól.  És ez jön kapóra az ID.3-nak, hiszen ezzel a támogatással együtt 23 430 eurós alapáron tudják majd kínálni a 45 kW/órás, WLTP szabvány szerint 330 kilométeres hatótávra képes kivitelt.

vw-id3-driving-sound-detailed-2

A 115 lóerős, turbódízel Golf VIII viszont 26 680 eurós árról indul, ami jelentős előnybe juttatja az új, elektromos kompakt modellt. Igaz, az utóbbi hatótávja feltehetően legalább háromszor akkora, mint akkumulátoros társáé, de a csábítás erős és az ár nagyon jó. Nem beszélve a járulékos költségekről, melyeknek köszönhetőn évi 840 eurót spórolhatnak meg az ID.3 tulajdonosok a nyolcas Golfot választókkal szemben.