A Mazda nyilvánosságra hozta új elektromos SUV-jának, az EZ-60-nak első hivatalos képeit Kínában, még a Sanghaji Autószalon április 23-i premierje előtt. A jármű a tavaly bemutatott Arata tanulmány sorozatgyártású változata, és a nemzetközi piacokon CX-6e néven kerül majd forgalomba, jelezve, hogy a CX-60 belső égésű modell elektromos alternatívájáról van szó.
A CX-6e letisztultabb, sportosabb megjelenésű, mint a korábbi, megosztó MX-30. Klasszikus ötajtós kialakítást kapott, hangsúlyos első maszkkal, keret nélküli ablakokkal, kamera-alapú visszapillantókkal és erősen döntött D-oszlopával kupészerű hátsó formavilágot idéz.
A modell a kínai Changan autógyártó platformjára épül, ugyanarra, amire a Deepal S07 is. A CX-6e várhatóan ugyanazokat a technikai megoldásokat alkalmazza, mint a Mazda 6e szedán (Kínában EZ-6 néven), amelyből 68,6 és 80 kWh-s akkumulátorváltozat is elérhető, egy-egy hátsókerék-hajtású villanymotorral (241 vagy 255 lóerős kivitelben). A hatótáv ezeknél 483 és 555 km között mozog, bár az SUV aerodinamikailag kevésbé kedvező formája miatt ez némileg csökkenhet.
Bár hivatalos európai bejelentés még nincs, a Mazda már megerősítette, hogy a 6e szedánt idén bevezeti az európai piacra, így gyakorlatilag borítékolható, hogy a CX-6e is követi majd, legkésőbb 2026-ig. Ez különösen logikus lépés lenne, hiszen Európa a márka egyik legerősebb elektromos járműpiaca. Főleg annak fényében, hogy az elektromos újdonság Amerikába a kedvezőtlen vámok miatt a gyártó állítása szerint el sem jut majd.
A platform maximum 200 kW-os DC gyorstöltést támogat, ami bár nem éri el a Hyundai–Kia féle 800 voltos rendszerek szintjét, még mindig versenyképes a legtöbb európai gyártó megoldásaival. A kínai verziókban elérhető hatótávnövelő benzines motor nem kerül bele a Mazda kínálatába, hiszen a márka már most is kínál PHEV-meghajtású CX-60-at.