Látványos formájú prototípussal mutatta meg a genfi autószalonon a Honda, milyen lesz az új, tizedik generációs Civic ötajtós változata.
Feltűnően sportos prototípust állított ki a Honda az idei genfi autószalonon. Az egyszerűen csak Civic Hatchback Prototype névre keresztelt tanulmányautóval azt mutatja meg a japán gyártó, hogy milyen lesz a kompakt modelljének következő, tizedik generációja. Az új széria igazi világautó lesz, hiszen ugyanabban a formában árulják majd nálunk is, mint a tengerentúlon. A lépcsőshátú és a kupé változata már korábban bemutatkozott az Egyesült Államokban, Genfben pedig a ferdehátú ötajtóst leplezték le, amely a nagy-britanniai gyárból kerül majd az európai és az amerikai piacra is.
Az új Civic ugyan emlékeztet a jelenlegi szériára, de az arányai teljesen mások. A Honda megválik az előző két generáció jellegzetességének tartott űrhajószerű stílustól azzal, hogy megnyújtotta a karosszériát: az új Civic ugyanis 13 centiméterrel hosszabb, hárommal szélesebb és kettővel alacsonyabb lesz az elődjénél. A hűtőmaszk és az egyedi hátsó lámpa könnyen felismerhetővé teszi, a nagy légbeömlők, méretes kerekek és középen kivezetett dupla kipufogóvég pedig a tanulmányautó sajátosságai maradnak. A Honda ígérete szerint praktikus is lesz az új Civic, amely a kategória egyik legnagyobb és legtöbbféleképpen variálható csomagterét nyújtja majd.
A műszaki részletekről még nem sokat árultak el, de a hírek szerint vadonatúj, turbófeltöltéses erőforrások kerülnek a gépházfedél alá: 1,0 és 1,5 literes benzines, valamint 1,6 literes dízelmotorokról lesz szó. Az új Civic sorozatgyártásra szánt változatára még egy kicsit várnunk kell, a forgalmazás ugyanis csak 2017-ben kezdődik.