A Peugeot a 206 és a 207 modell esetében ragaszkodott a nyitható tetős változatokhoz, de a 208 palettájára már ez a változat nem került fel. Pedig készen voltak vele, amit most a Peugeot múzeumban felbukkant példány is bizonyít.
A Peugeot kínálatához egykoron hozzátartoztak a nyitható tetős változatok, először vászontetős, majd lenyitható keménytetős kivitelben. A 206 és 207 generáció képviselte leginkább az utóbbi kategóriát, majd amikor a 208-asra került volna a sor, hirtelen óriásit változtattak a gyáriak. Egyszerűen nem került bemutatásra a kabrió kivitel.
Pedig, maga az autó már 2011-ben készen volt, azaz egy prototípus készült a 208 kabrióból, melynek A97 projekt elnevezéssel futott a fejlesztése. Honnan lehet tudni, hogy tényleg megépült egy példány? Úgy, hogy most az fel is bukkant a gyáriak saját múzeumában.
Azonnal látszik, hogy a koncepciót már nem keménytetős CC-ként akarták megvalósítani, hanem éppen visszatértek volna a vászontetős megoldásra. A fix tető hiányát leszámítva az autón csak minimális változtatásokat figyelhetünk meg. Kicsit több krómozást kapott volna például a lökhárító illetve a belső térben nagyobb hangsúlyt kapott volna a bőrözés.
Na de miért is lett elkaszálva a projekt? A hivatalos álláspont az, hogy a PSA Csoport által abban az időben végzett szerkezetátalakításnak és racionalizálásnak esett áldozatul a 208 kabrió. Egész egyszerűen a cégcsoport inkább az azonos alapokra építkező, egy év múlva piacra lépő, nyitható tetős DS3 modellt helyezte előtérbe, bár végül az nem teljes értékű kabrióként debütált.