Bár tavaly valamivel kevesebb új Ford Mustang talált gazdára, mint az elmúlt években, az amerikai sportkocsinak mégis sikerült növelnie a piaci részesedését, ezzel egyhuzamban hatodik éve már a világ legkeresettebb sportkocsija.
A Ford Mustang már évtizedek óta megkerülhetetlen résztvevő a sportos modellek piacán, ráadásul a típus népszerűsége az utóbbi években is töretlen. Sőt! Tavaly a Ford a szegmensen belüli részesedését az eddigi 14,8 százalékról 15,1-re emelte az IHS Markit adatai szerint, ami azt jelenti, hogy gyakorlatilag majdnem minden hatodik sportkupét választó vásárló a Ford valamelyik márkakereskedésében találta meg a számításait.
„A Mustang szerelmesei imádják a teljesítményre kihegyezett autóikat és ezt újra megmutatták a világnak. Egy pandémiával sújtott igencsak nehéz évben sikerült elérni, hogy a Mustang növelje a részesedését a globális sportkocsi szegmensben”- mondta Hau Thai-Tang, a Ford fő termékplatform és üzemeltetési tisztviselője.
Hau mindezek mellett még hozzátette azt is, hogy mindezt úgy érték el, hogy közben sajnos az értékesítési számok globálisan viszont 15 százalékot visszaestek 2019-hez képest, azaz a 2020-as évnek nem igazán volt igazi nyertese a szegmensben, csak olyan fordult elő, hogy valaki kevesebbet veszített, mint a többiek.
Az elemzések rávilágítanak arra is, hogy a tavalyi évben főként a különleges kiadások (például a Bullit) és a Shelby értékesítések ugrottak meg, ezekre ugyanis 52 százalékkal több vásárló mondott igent, mint az utóbbi években.