Nem ez az első eset, hogy a Porsche kipufogóból készült hangszórót dob a piacra, de az biztos, hogy a most bemutatott 911 Soundbar 2.0 Pro az eddigi legbrutálisabb próbálkozásuk, teljesítményben és megjelenésben egyaránt.
Manapság egyre nagyobb divatját éljük az autózás világában használt cuccok átültetésének más felhasználási területekre. Itt főleg arra kell gondolni, hogy bizonyos alkatrészek nem csak díszként kerülnek be a lakásokba, hanem valamilyen funkcióval is rendelkeznek. Legyen az akár egy motorblokkból készült asztal, vagy egy kipufogóból megalkotott hangszóró.
Az utóbbi példára azonnal a Porsche ugrik be a legtöbb embernek, hiszen a német srácok dobtak már piacra ilyen hangszórókat. Most is ez történt meg, csak éppen eggyel magasabb szintre helyezve a témát.
Megjelent ugyanis a 911 Soundbar 2.0 Pro, mely a 992-es generáció GT3-as változatának a kipufogóját foglalja magában. Nem utánzatként, hanem ténylegesen felhasználtak a gyáriak néhány megmaradt hátsó dobot, hővédő lemezt és végződést, hogy egy olyan tárgyat dobjanak piacra, ami minden benzinvérű zenemániásnak megdobogtatja a szívét. Még arra is figyeltek, hogy a felhasznált alkatrész használt jellegű legyen, ezzel még természetesebbé téve a dolgot. Már amennyiben lehet természetes egy falon lógó kipufogó…
Ráadásul egy olyan, ami 300 watt teljesítményt képes leadni és nem zárkózik el az olyan technológiai megoldásoktól sem, mint például a 2.1.2-es virtuális hangzás, a Dolby Atmos DTS-HD, a Bluetooth 5.0 vagy éppen a 4K HDMI portolás. Mindezek mellett az új hangszóró képes kommunikálni az eddig megjelent Porsche hangszórókkal is, így ha több zenélő kipufogónk is van a lakásban, akkor azok akár egyszerre is szórakoztathatják a szituációtól valószínűleg döbbent hallgatóságot.
Jól hangzik, még úgy is, hogy a hangzást így elbeszélve csak elképzelni tudjuk. Amit viszont nehéz elképzelni, hogy egy ilyen hangszóró potom 12 ezer dolláros árcédulával rendelkezik, azaz a jelenlegi észveszejtő árfolyamon számolva picit több mint 5 millió forintba kerül. Megéri spórolni rá? Nem. Márcsak azért sem, mert mire összejön az anyagi háttér, már rég elkapkodták előled. Csak 500 darabot épít belőle a neves német gyártó.