hirdetés

Ismét V6-os motorral kínálnak egy Ferrarit

Utoljára a 70-es években kínált V6-os motort a Ferrari utcai autóhoz, most viszont újra visszatértek ide a gyáriak. Igaz, most már villanyosítva, azaz itt a 296 GTB.

Több szempontból is érdekes a Ferrari legújabb dobása, a most bemutatott 296 GTB. Ott van például mindjárt a tény, hogy az eddig futtatott V8-as erőforrást egy V6-osra cserélték az olaszok. Utoljára erre a 70-es években láthattunk utcai modell esetében példát a Dino 248 modellnél, mely hivatalosan ráadásul nem is viselte magán a Ferrari emblémát.

A 296 GTB viszont büszkén teszi ezt, hiszen a villanyosításnak köszönhetően a kevesebb henger nem jelenti azt, hogy kevesebbel is kéne beérniük a vásárlóknak. A 2,9 literes benzines motor ugyanis alapból 654 lóerőt képes leadni, amihez hozzájön még a villanyos hajtás is, így összesen 830 lóerő préselhető ki a rendszerből. Ez jelentősen kedvezőbb, mint például az F8 Tributo 710 lóereje, a McLaren Artura hibrid pedig mondhatni labdába sem rúg a maga 671 lóerős teljesítményével.

De hogy ne csak az erőfitogtatásról legyen szó, térjünk ki pár szóban a 296 GTB megjelenésére is. A dizájnt egyértelműen az SF90 alapjaira húzták fel, de több ponton is visszaköszönnek olyan klasszikusok is a külsőn, mint például a 60-as évek legendás versenygépe, a 250 LM versenyautó. A belső tér meglepően visszafogott és vezető központú kialakítást kapott, természetesen digitális műszerezettséggel.

Érdekesség viszont, hogy a kormány mögötti képernyőn jelenik meg minden, külön infotainment kijelző nincs! Van viszont alapvető információkat megjelenítő kisképernyő az utas ülése előtt is, hogy élményautóztatás közben tisztában legyen az illető a sebességadatokkal és a fordulatszám mértékével is.

Kell is a bizonyíték, mert az új Ferrari dinamizmusát mondva nem igazán hiszi el az ember. A 296 GTB hibrid sportkocsi léte ellenére is csak 1470 kilogrammos tömeggel rendelkezik, aminek köszönhetően 2,9 másodperc alatt katapultál 100 kilométeres sebességre a nóvum. Az erejét ráadásul a hátsó tengelyen keresztül adja le, amiben egyszerre van benne a kihívás és a játékosság.

Mi kell a játékhoz? Először is 296 ezer euró, azaz nagyjából 100 millió forint. Ha ez megvan, akkor jöhet a türelem, az első példányok ugyanis várhatóan 2022 első felében érkeznek meg a kereskedésekbe.