hirdetés

Kimondottan az európai piacra szánja legújabb modelljét a BYD

A BYD már eddig is komoly jelenlétet mutatott Európában, de érthető módon, még többet szeretnének a kínaiak. Szépen sorban érkeznek a kimondottan erre a piacra hangolt újdonságok. Ilyen a most bemutatott Sealion 7 is.

A BYD az elmúlt években sorra hozza el Európába a modelljeit, melyekkel egészen szép értékesítési eredményeket is elértek már. A kínai márka azonban még csak kezdeti fellendülésként tekint a dolgokra, szerintük a nagy betörés a kimondottan az itteni piacra finomhangolt modellek bevezetésével következik csak be. Éppen ezért alkották meg a „tenger” modellcsaládot, melyben olyanok vannak, mint a Seal, a Dolphin vagy éppen a most bemutatásra került Sealion 7 is. Sealion, mint oroszlánfóka.

Az újdonság egy tisztán elektromos ötszemélyes SUV, mely dizájn tekintetében a jellegzetes X motívumot jeleníti meg az orrán, majd hátrafelé egyre sportosabb tetőlejtéssel határozza meg az összképet. Méretét tekintve a Seal fölött helyezkedik el, annál 1 centivel hosszabb és 16 centivel magasabb. A 2930 milliméteres tengelytáv még a padlóba rejtett akkumulátorok mellett is kimondottan tágas belteret sejtet.

Ha már akkumulátor, akkor érdemes pár szót ejteni a technikai oldalról is. A Sealion 7 esetében eddig csak a csúcsváltozatról csepegtetett információkat a gyártó. Ebben az esetben két elektromos motorral és természetesen összekerék meghajtással számolhatnak a vásárlók. A dinamizmusra sem lehet panasz, hiszen a legerősebb kivitel 4,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométeres óránkénti sebességre, a végsebessége pedig az elektromos mezőnyben kimondottan magas, 215 km/óra.

Árazásról és egyéb specifikációkról egyelőre még nem esett szó, azokra a következő napokban lehet majd számítani. Az biztos, hogy már ebben a hónapban megkezdik a forgalmazást, míg az első példányokat várhatóan az év végén szállítják majd le a megrendelőknek.